Danmarkshistoriens største møde for tillidsvalgte  i Fredericia var med til at skubbe forhandlingerne i den rigtige retning

- Tak for opbakningen! Det siger formanden for HK Kommunal Sydjylland, Lene Roed, efter at stemmetallene satte rekord ved urafstemningen om overenskomsten på det kommunale og det regionale område, OK18. 77,1 % af de sydjyske medlemmer stemte og de slog dermed de 73,9 % på landsplan. Landsresultatet var ellers den højeste stemmeprocent i HK Kommunals historie.

Den tårnhøje stemmeprocent  blandt de kommunalt- og regionsansatte HK-medlemmer i Sydjylland er frugten af et stort påvirkningsarbejde, hvor alle sejl har været sat for at gøre opmærksom på betydningen af at stemme.

Lene Roed taler på møde i Kolding for tillidsfolk

- Vores målsætning var at få mindst lige så høj stemmeprocent, som ved OK15 – 68% - så en stor tak til vores tillidsrepræsentanter for deres arbejde med at opsøge hvert enkelt medlem lokalt eller andre aktiviteter for at få medlemmerne til at stemme. Deres motivation har været afgørende og det er vigtigt at formidle, at det er medlemmerne der bestemmer, siger Lene Roed og fortsætter:

- Det betyder enormt meget, at medlemmerne har vist opbakning til de forlig, der er indgået. Der er ingen tvivl om, at opbakningen også giver genlyd centralt og ikke mindst giver anerkendelse til vores forhandlere ved et noget andet OK forløb, end vi tidligere har oplevet. Medlemmerne er blevet bevidste om, hvilken forskel det gør at være medlem af en forhandlingsberettiget fagforening, slutter hun.