Efter i halvandet år at have dannet par som formand og næstformand i DL er Nathali Schaap Degn og Cristina Kildevang blevet genvalgt for en fire-årig periode.

- Jeg er mega glad. Jeg glæder mig til at gøre endnu mere, jeg har masser af idéer, og der er masser af tage fat på. Lægesekretærfaget er i rivende udvikling, og det samme er sundhedsvæsenet. Vores kompetencer skal toptunes til en fremtid, som vi endnu ikke kender – så det er vigtigt at, vi holder fokus på uddannelse og efteruddannelse, siger den nyvalgte formand, Nathali Schaap Degn.

Lægesekretærerne skal gøre sig til

Nathali Schaap Degn er blevet genvalgt som formand for DL.

Psykisk arbejdsmiljø, sporing, digitalisering og storsygehuse er nogle af de emner, hun vil tage fat i som nyvalgt formand.

- Som lægesekretærer skal vi naturligvis være med til at udvikle nye opgaver, processer og metoder. Vi skal gøre os til og bidrage med den kæmpe indsigt vi har, så vi kan få brugt ressourcerne bedst muligt, siger Nathali Schaap Degn.

Artiklen er opdateret 08. juni 2018