Nikolaj Sonne (t.v.) og Christiane Vejlø er begge på HK Sydjyllands program til efteråret.

Lige nu ser du nok mest frem til en lang sommerferie med bare tæer og kølige drinks i strandkanten. Men før du lader hjernen synke helt ned i behagelig sommermode, hvorfor så ikke sikre dig et efterår med fuld fart på din personlige og faglige udvikling?

Tilmeldingen er nemlig allerede nu åben til efterårets arrangementer i HK Sydjylland. Der er noget for enhver smag, men vægten er især lagt på fremtidens arbejdsmarked, som vi alle bliver en del af.

I en arrangementsrække tager vi dig med hele vejen rundt om den teknologiske udvikling og hvilken betydning, den vil få for netop dit arbejdsliv.

- Vi har valgt oplægsholdere, som på en underholdende måde kan trække emnet helt ned på jorden, hvor det føles interessant og relevant for dig og mig, fortæller Janne Blond Nissen, der er koordinator i HK Sydjyllands kursusafdeling.

Oplægsholdere kendt fra Tv og radio
Den første oplægsholder i serien om fremtidens arbejdsmarked er Christiane Vejlø, som mange nok kender fra radioprogrammet ”Elektronista”. Hun vil tale om de digitale trends, som påvirker vores liv, job, samfund, sundhed og parforhold. Måske har du slet ikke tænkt over, hvor meget de allerede påvirker din hverdag?

Teknologistorm med udsigt til orkan” hedder et andet foredrag, som journalisten Nikolaj Sonne vil holde. Han har gennem mange år haft tech-programmet ”So ein Ding” på DR2. I sit foredrag giver han dig sit bud på, hvordan fremtidens arbejdsmarked kan forme sig efter teknologistormen, og hvilke nye jobs der bliver skabt i slipstrømmen på digitaliseringen.

Ved du hvad kunstig intelligens er? Det bliver en stor del af din hverdag i fremtiden, og ph.d. Thomas Terney er klar med en grundig indføring til dig. Du bliver klogere på, hvordan virksomhederne har planer om at revolutionere stort set alle sektorer med kunstig intelligens, og dermed forandre hovedparten af de jobfunktioner, som vi i dag udfører.

Få gennemslagskraft og bliv mere effektiv

Udover al den digitale inspiration, har vi også mange andre indspark til din faglige og personlige udvikling. Du kan for eksempel blive klogere på sammenhængen mellem stress og søvn. Og du kan blive bedre til at give din mening til kende på en god måde ved både kurset ”Sig det nu bare – assertiv kommunikation” og ”Personlig gennemslagskraft”.

Kan du godt have lidt svært ved at fange og holde koncentrationen? Så er det hjælp at hente, når vi ved et oplæg giver dig tips til at parkere den mentale støj og optimere din dag.

Optimering af din tid er også i fokus, når inviterer dig på kursus i hurtiglæsning. Det tager tre timer, og det konkrete mål for kurset er, at du læser cirka dobbelt så hurtigt, når du går hjem, som da du kom.

Skynd dig ind at tilmelde de kurser og arrangementer, du gerne vil berige dit efterår med. Vi forventer venteliste til flere af dem. Vi ses!