Lægesekretærer og andre HK’ere i regionerne var i en periode afskåret fra at få tilskud til uddannelse fra den kompetencefond for det regionale område, som HK Kommunal har lavet som en del af overenskomsten med de regionale arbejdsgivere. Fonden var ganske enkelt løbet tør for penge.

Det var mange medlemmer rigtig kede af. Da HK Kommunal hen over årsskiftet 2017-2018 bad om inspiration til den nye overenskomst, var der rigtig mange, der prioriterede en fortsættelse af kompetencefondene meget højt.

Tilskud på 25.000 kr. årligt

Efter vedtagelsen af den nye overenskomst er der igen penge i fondene på både det regionale og det kommunale område. Til førstnævnte er der endda afsat 50 procent ekstra midler, så der ikke er nogen risiko for, at den løber tør igen.

Det er muligt at få et årligt tilskud på op til 25.000 kr. Læs mere og find ansøgningsskema her.

UDVIKL DINE KOMPETENCER

De fleste job udvikler og ændrer sig. Derfor er det også vigtigt, at du følger med og tager de næste skridt i arbejdslivet. Det hjælper vi dig med, og det er noget af det, vi har allermest fokus på. Vi er eksperter i de mange muligheder, ved hvad der skal til, hvor det foregår – og hvordan du kan finansiere det, hvis det koster penge.