Christina er årets tandklinikassistentelev

Alle ansatte hos Tandlægerne i Vivild stod klar, da HK Privat Østjyllands formand, Søren Sørensen, trådte ind ad døren. Den eneste, der intet vidste, var Christina G. Sørensen. Men det var også hende, der var årsagen til besøget fra fagforeningen.

- Christina, du er kåret som årets tandklinikassistentelev, lød det fra Søren Sørensen til en meget overrasket og rørt elev.

Christina G. Sørensen er godt klar over, at kollegaerne er tilfredse med hendes arbejdsindsats. Da HK Privat Østjylland udskrev konkurrencen om at blive årets tandklinikassistentelev, havde flere joket med, at de skulle indstille Christina.

- Men jeg havde da aldrig troet, at de faktisk ville gøre det, fortæller hun.

Det var Jens Krogsgaard, ejer og tandlæge på klinikken, der skrev indstillingen til konkurrencen.

’Christina har fra første færd udstrålet en ro og et usædvanligt flair for faget. Hun har en naturlig og god kontakt til såvel patienter, som det øvrige personale. Og så evner hun at tage de forskellige udfordringer op med et smil, der smitter og letter dagligdagen – ikke kun for hende, men for os alle på klinikken’, lød det blandt andet i indstillingen.

Jens Krogsgaard indstillede Christina G. Sørensen og bakkede dermed op om konkurrencen, fordi han gerne vil være med til at fortælle de positive historier.

- Jeg synes det er godt og vigtigt, at HK sætter fokus på eleverne. Det giver en mulighed for at få de gode historier ud og bidrage til en positiv fortælling om uddannelsen, siger han.

Det er netop årsagen til, at HK Privat Østjylland startede konkurrencen.

- Med konkurrencen vil vi gerne sætte fokus på, at både virksomheder og elever kan få stor glæde af hinanden, og at det derfor er vigtigt, at klinikkerne tager ansvar for at tage eleverne ind og uddanne dem. Og så er det jo ekstra dejligt at konstatere, at der er mange gode klinikker i Østjylland, der tager sig godt af eleverne, siger Søren Sørensen.

Christina G. Sørensen fik overrakt et diplom, en gave og en buket blomster, og blev hyldet af alle kollegaerne.

- Jeg er rigtig stolt og glad over, at mine kollegaer har peget på mig som årets tandklinikassistentelev. Det betyder da noget særligt at få den anerkendelse, når man er under uddannelse, siger hun.