Medarbejderne i Normal i Skive har fået overenskomst, og de får nu sikkerhed for fem feriefridage, løn under barsel, fritvalgsordning, pension og meget mere.

Det har de fået, efter HK Handel, fagforening for handelsansatte, har sat fokus på at skaffe overenskomst til flere medarbejdere i Normals butikker.

Susanne Sommerlund, der er formand for HK Handel MidtVest, er meget tilfreds med, at medarbejderne i Normal i Skive nu er dækket af en overenskomst.

- Det er helt fantastisk, at medarbejderne i Normal i Skive nu har fået en overenskomst og dermed bedre løn og arbejdsvilkår. Vi er glade for, at vores indsats for at skaffe ordnede forhold er lykkedes, siger hun.

Susanne Sommerlund

HK Handel har haft fokus på at få overenskomstdækket Normalbutikker i hele landet, og der er blevet sendt flere overenskomstkrav afsted.
Artiklen er opdateret 04. juli 2018

DU ER SIKRET MED OVERENSKOMSTER

Overenskomster (OK) er aftaler om løn- og arbejdsvilkår – og arbejder du på en arbejdsplads med OK, så forhandler vi for dig. Vi arbejder desuden hele tiden for at sikre alle medlemmer en overenskomst. Vi er eksperter på området, og derfor kan du altid få vejledning om, hvilke bestemmelser der gælder for dig. I nogle overenskomster er det muligt, at den enkelte arbejdsgiver og de ansatte kan forhandle lokalt. Hvis det gælder for dig, så vejleder vi dig i, hvordan du bedst gennemfører den slags forhandlinger.