- Vi vil gerne understøtte dig og dit hverv som arbejdsmiljørepræsentant (AMR) ved at klæde dig godt på. Til gavn for dig og dine kolleger, som har valgt dig. Det gavner også din arbejdsplads, at du er godt klædt på til opgaverne. Derfor inviterer vi dig nu til en udviklingssamtale, hvor vi kan vende relevante punkter med dig – eksempelvis din trivsel i AMR arbejdet, TRIO samarbejdet og de arbejdsmiljøudfordringer, du møder, fortæller Lene Buhl, der er formand for HK Kommunal MidtVest.

Kom med dine forventninger

Det er Fanny Nygaard, der er sagsbehandler i HK Kommunal MidtVest, der gennemfører samtalerne, hvor vi også gerne vil høre om de forventninger, du som AMR har til HK, og om der er ønsker om uddannelse.

Fanny Nygaard kommer gerne ud til dig eller tager udviklingssamtalen med dig hos HK MidtVest.

Tag kontakt til Fanny Nygaard på telefon 3364 3534 eller via e-mail eller ring til Her og Nu linjen 3364 1287 og meld dig til. Så booker vi en tid hurtigst muligt.

Tillidsvalgteportalen på hk.dk finder du et skema, som du skal printe forud for samtalen – husk at logge ind for at hente skemaet.

Kvinde og mand i samtale på kontor.

Håbet med udviklingssamtalerne er, at de kan være med til hjælpe dig som arbejdsmiljørepræsentant med at skabe fokus på trivsel på arbejdspladserne.

2019 er arbejdsmiljøår

- 2019 bliver et arbejdsmiljøår, hvor vi vil rette fokus på AMR arbejdet og fremme TRIO samarbejdet. Vi er så småt begyndt med et årligt TRIO møde med de, som ønsker det, hvor vi erfaringsudveksler og snakker om, hvordan man takler udfordringerne omkring arbejdsmiljøet, beretter Lene Buhl og fortsætter:

- Vi har gennem de senere år set et stigende antal personsager, hvor medlemmer bliver sygemeldte med stress, og hvor arbejdspladserne har svært ved at finde forebyggende løsninger. Pengene er knappe, idet kommuner og regioner har måttet igennem besparelser, og de, som bliver tilbage, skal løfte flere opgaver.

- Håbet med udviklingssamtalerne er, at de kan være med til hjælpe dig som arbejdsmiljørepræsentant med at skabe fokus på trivsel på arbejdspladserne, siger Lene Buhl.

Der er ca. 100 arbejdsmiljørepræsentanter i HK Kommunal MidtVest.
Artiklen er opdateret 15. august 2018

Du kan deltage i kurser og arrangementer

Vores kurser tager udgangspunkt i konkrete og aktuelle krav på arbejdsmarkedet. Du møder professionelle undervisere og oplægsholdere, der sikrer, at du får konkret viden med dig hjem. Så står du stærkere både fagligt, socialt og personligt, når du møder udfordringer i hverdagen. Du får det som en del af dit medlemskab - det eneste, det koster dig er din tid.