Det er blevet meget lettere at tage efteruddannelse. Mulighederne for at få tilskud er mange, og udvalget af efter- og videreuddannelse er sjældent set bedre.

Men det er der mange, der ikke ved. For dem er efteruddannelse fortsat en stor hurdle, som de nok aldrig helt kommer over. Medmindre, de får hjælp. Og det er her, du kan komme ind i billedet.

I HK Privat Sydjylland søger vi nemlig en masse frivillige uddannelsesagenter, der vil være med til at sætte efteruddannelse på dagsordenen rundt om på arbejdspladserne.

- Som uddannelsesagent skal du ikke være orakel på uddannelsesområdet. Men vi klæder dig på, så du ved lidt mere end de fleste og kan give dine kolleger værdifuld sparring, fortæller faglig konsulent Dan Kirkel og forklarer:

- Du får ingen formelle pligter, men du bliver HK’s bindeled til arbejdspladsen hvad angår uddannelse.

Kom uforpligtende til opstartsmøde
Uddannelsesagenterne er en del af HK Privats store satsning på efteruddannelse til medlemmerne. Efteruddannelse er vores fremtidssikring, mener formand for HK Privat Sydjylland, Henny Fiskbæk.

- Efteruddannelse er vores mulighed for at holde os relevante på et arbejdsmarked i heftig udvikling. Godt nok har vi i Sydjylland en lav arbejdsløshed i forhold til på landsplan. Men det må aldrig blive en sovepude. Måden at bevare den høje beskæftigelse på er gennem efteruddannelse, slår hun fast.

Som uddannelsesagent bliver du tilbudt at deltage i 2 lokale uddannelsesdage om året, ligesom der vil blive en fælles dag for alle landets uddannelsesagenter. Du får naturligvis tabt arbejdsfortjeneste for at deltage i arrangementerne.

- Du bliver klogere på uddannelse, du bliver en del af et landsdækkende fællesskab, og så får du glæden af at kunne give dine kolleger en hjælpende hånd, siger faglig konsulent Dan Kirkel.

Der er opstartsmøde for interesserede den 24. september kl. 16.30-19 i Kolding. Du kan tilmelde dig eller stille spørgsmål til:

Faglig konsulent Dan Kirkel på tlf. 2179 9494 eller dan.kirkel@hk.dk
Faglig konsulent Dorte Feldstedt på tlf. 2966 3314 eller dorte.feldstedt@hk.dk