På trods af at Region Hovedstaden netop har udskudt en opdatering af Sundhedsplatformen og at selve udskydelsen vurderes at koste Region Hovedstaden mellem 10 og 13 millioner bliver regionen ved at kaste penge efter Sundhedsplatformen. Denne gang i form af en konference i USA, som er arrangeret af Epic, virksomheden bag Sundhedsplatformen. Det viser en aktindsigt Politiken har fået.

Regionen har brugt knap en million kroner på at sende 47 chefer og overlæger til USA – eller omkring 21.000 kroner per deltager.

Igen bliver medarbejderene ikke inddraget

I DL er man rystet over, at Region Hovedstaden bruger så mange penge på en konference i USA.

- Jeg er helt enig i, at det naturligvis er vigtigt at tilegne sig ny viden, men en mindre flok havde nok kunnet gøre det. Samtidig havde det måske også været smartere at sende ansatte med mere direkte berøring med Sundhedsplatformen afsted frem for hospitalsdirektører og overlæger. Det er et godt billede på implementeringen, hvor man også har glemt at inddrage medarbejdere ”på gulvet” tilstrækkeligt. Igen vælger man at bruge en million på at sende 47 medarbejdere fra topledelsen afsted, det er ikke i orden, siger Nathali Schaap Degn, formand for DL.

Artiklen er opdateret 29. august 2018

BRUG KARRIERETELEFONEN – DEN ER OGSÅ FOR DIG

Vi har et helt hold af karriererådgivere, der sidder klar til at tale med dig – uanset om du ved, hvad du vil eller er lidt i tvivl om, hvor du skal hen i dit arbejdsliv. De lytter til dig og hjælper dig med at komme godt videre. De rådgiver dig om dine muligheder og alt det, du kan gøre for at udvikle dig, blive dygtigere og få styr på dine mål og ambitioner.