Omstillingsfond
Fagbevægelsen har ved trepartsforhandlingerne presset på for at få afsat midler til opkvalificering af lønmodtagere. Resultatet er blevet 65 millioner kr. i en omstillingsfond.
Fonden har særligt fokus på at løfte personer med erhvervsuddannelser og korte videregående uddannelser. Er du klassik HK’er med for eksempel kontor-, butiks- klinikassistent - eller en af de 2-årige akademiuddannelser i rygsækken, er du lige i målgruppen, der kan få betalt studieafgifter med op til 10.000 kr. pr. år.
Uanset om du vil blive hvor du er eller søge nye veje, står du stærkere med nye punkter på dit cv og ny viden mellem ørerne.

Du er ikke alene
Måske er du lidt nervøs for at finde skoletasken frem. Du bekymrer dig nok også om hjemmeopgaver, gruppearbejde og afsluttende eksamener. Men du er ikke alene. Derfor har vi arrangeret et studieforberedende forløb her i HK Hovedstaden for dig, der overvejer at begynde at læse et akademi- eller diplomfag.
Indledende studieforberedelse en god opvarmning til selve studieforløbet. Her er muligheden for at gøre klar til at læse videre. Vi arbejder blandt andet med studieteknik, informationssøgning, motivation, planlægning, metode, opgaveskrivning og formidling.

Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning er et forberedende fagmodul til alle akademiuddannelserne uden eksamen.

Hvor og hvornår?
Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning foregår hen over 7 tirsdage i efteråret fra 18. september kl. 17 - 20 i HK Hovedstaden. Der er plads til 20 på holdet og det er kun medlemmer af HK der kan deltage – HK betaler.

De vigtigste emner, som vi kommer rundt om er:

- Motivation og læreprocesser
- Faglig læsning og skrivning, mundtlig formidling
Litteratursøgning, kildekritik og kildehenvisning
Projektarbejde
Undersøgelsesdesign, kvalitative og kvantitative data
- S
tudieteknik.

Tilmeld dig her - Vi ses på skolebænken!