FVU for ledige
Det kan godt være svært at skrive en ansøgning – især hvis det er længe siden, du har arbejdet med skriftlig dansk. Her er muligheden for at støve sproget og ordene lidt af, så du står med et skarpt CV og en stærk ansøgning:

HK Midt anbefaler dig at tilmelde dig dette intensive FVU-forløb i AOF-regi. Her får du professionel hjælp til at komme i mål med din ansøgning og et CV, der stiller dig stærkere, når du søger job.

Kurset, der hedder FVU-læsning eller ”Optimér din jobsøgning” (i Svendborg), løber over syv dage, hvor du bl.a….:
// bliver undervist i læsning, stavning og skriftlig fremstilling på dansk
// bliver bedre til at læse, skrive og stave
Undervejs arbejder I med IT og arbejder med konkrete jobannoncer, virksomheder osv., så det hele peger ud mod nogle konkrete nye muligheder for dig.
Du kommer også til at bruge din nye viden, når du arbejder med dit eget CV og din egen ansøgning.
Hele vejen igennem kan du få individuel hjælp, og du er sammen med andre, der er i samme situation som dig – og også gerne vil have inspiration til deres sprog og jobsøgning:
   - For ledige, der er i tvivl om deres sprog og retningen i deres ansøgning/CV, er FVU-kurset et rigtig godt tilbud. Vi får positive tilbagemeldinger fra tidligere deltagere, der synes, at deres jobsøgning har fået et markant løft. De er blevet skarpere på, hvad de kan – og på, hvordan de skal få det skrevet ned”, fortæller Marianne L. Nielsen fra Job og vejledning i HK Midt’s A-kasse.

>> Få mere information ved at ringe til Kristian Møller, AOF på tlf.  30 49 01 73 eller skriv til krm@aofcenterfyn.dk - du kan også ringe til HK på tlf. 70 11 45 45

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER LEDIG

Hvis du bliver ledig står vi klar med faglig hjælp og rådgivning. Og vi kan hurtigt hjælpe dig videre i dit arbejdsliv. Med HK KvikStart er du godt på vej allerede i opsigelsesperioden.