Solskin og fællesskab var i centrum, da HK Hovedstaden og HK Danmark samlede medlemmer og ansatte til den årlige DHL Stafet i Fælledparken. Foto: Poul Drews.

Onsdag den 29. august stod i løbets eller gåturens tegn for de små 100 deltagere og heppere, som var troppet op i HK’s telt til DHL-stafetten.
65 af de fremmødte var sat på hold til enten en løbestafet eller en fælles gåtur, heraf var cirka halvdelen medlemmer, som var budt med til at deltage i det traditionelle firmaløb i Fælledparken.
Vejret var strålende denne onsdag eftermiddag og aften, og de 4 gå-hold nød sammen med de 8 løbe-hold samværet og fællesskabet om den fysiske udfoldelse. Og grillpølser og drikkevarerne efter anstrengelserne faldt som vanligt på et tørt sted. Det var alt sammen med til at gøre DHL Stafetten til en fælles oplevelse for både medlemmer, politikere og ansatte i fagforeningen.

Der bliver heppet på de løbende fra to af HK's deltagere med uniformen på, "God kollegakarma". Foto: Poul Drews.

Fokus på relationer og netværk

Det er første gang, at HK byder medlemmer med på holdene i Fælledparken.

- Det gør vi, fordi vi er en fagforening med fokus på at skabe og dyrke relationer til medlemmerne, siger Karina Mellerup, som er kontorchef i HKs lokalafdeling i Hovedstaden.

- Det er helt centralt at have stærke relationer mellem ansatte i fagforeningen og medlemmerne - ude fra arbejdspladserne og dem, der for tiden er uden job, fortsætter hun.

Og ambitionen lykkedes.

Et af de fremmødte medlemmer var netop blev ledig efter en nedskæringsrunde på sit arbejde, og hun tog til DHL-arrangementet for at udvide sit netværk.

Det kom frem i en snak med en af medarbejderne i HK JobBørs, og her en god uges tid efter DHL er der allerede dumpet to jobmuligheder ind i medlemmets mailboks som følge heraf.

To andre medlemmer faldt i snak efter deres løbetur og fordybede sig i samtale om stort og småt, til solen til sidst gik ned, og DHL lukkede ned for den aften.

Intens diskussion mellem to medlemmer på bænken foran HKs telt ved DHL Stafetten. Foto: Poul Drews.

Årets DHL Stafet i Fælledparken mundede således ud i både god kollegakarma, opbygning af relationer og nye muligheder.

Stemningen var høj og tilbagemeldingerne positive, så der er absolut basis for at gentage succesen.