De fleste kører deres bil til service før, de røde lamper blinker og kræver akut handling. Men arbejdslivet får lidt for ofte lov til at passe sig selv, indtil det pludselig er åbenlyst, at man burde have handlet for længst.

Derfor har HK Sydjylland skabt arrangementet ”Dit liv – dit job”, som skal ses som et servicetjek af dit arbejdsliv.

- Allerede i dag kan 70% af alle HK-opgaver løses af computere, og udviklingen fortsætter i hastigt tempo. Du skal godt nok være tæt på pensionen, hvis du skal føle dig sikker på, at dit job består din tid ud. Derfor er det vigtigt, at du løbende gør dig tanker om, hvad du gerne vil med dit arbejdsliv, og hvordan du bliver i stand til det, siger HK Sydjyllands formand, Ole Kjær.

Han står sammen med 2 eksterne oplægsholdere for arrangementet, der blandt andet har fokus på efteruddannelse. De to eksterne oplægsholdere er fra lokale uddannelsesinstitutioner, og de vil tale om dine mange muligheder for at udvikle dine kompetencer.

Test dig selv og din hverdag

”Dit liv – dit job”-arrangementet varer 2 og en halv time, hvor du selv og dit arbejdsliv er i fokus. Du vil få udleveret et hæfte med forskellige tests og øvelser, der vil sætte gang i dine overvejelser omkring dig selv, din hverdag og din fremtid.

To deltagere fortæller her, hvordan de oplevede arrangementet, som de deltog i tirsdag den 18. september 2018:

Har du også brug for et servicetjek på dit arbejdsliv? Selvfølgelig har du det, for det har vi alle. Og i modsætning til servicetjekket hos mekanikeren, er dette helt gratis for dig som medlem.

Du kan tilmelde dig lige her.

BRUG KARRIERETELEFONEN – DEN ER OGSÅ FOR DIG

Vi har et helt hold af karriererådgivere, der sidder klar til at tale med dig – uanset om du ved, hvad du vil eller er lidt i tvivl om, hvor du skal hen i dit arbejdsliv. De lytter til dig og hjælper dig med at komme godt videre. De rådgiver dig om dine muligheder og alt det, du kan gøre for at udvikle dig, blive dygtigere og få styr på dine mål og ambitioner.