Maria Folman Elsborg modtager invitationen til Danmarks bedste kollega

Maria (t.v.) modtager invitationen til finalen. Her ses hun med kollegaen, Britt Jørgensen, som er en af dem, der har nomineret hende.

- Maria er altid på. Hun er yderst behagelig og hjælpsom. Hun er altid smilende og venlig, og hun er god til at hjælpe og vejlede. Hun taler altid pænt og holder en god tone, uanset om det er 30 grader varmt, og der er 1200 passagerer. Nye kolleger sætter hun hurtigt ind i rutiner og gør det på en måde, så alle føler sig værdsat og velkommen. Maria favner alle.

Med disse flotte ord blev Maria Folman Elsborg fra Scandlines i Gedser indstillet til ’Danmarks bedste kollega’ af sine kolleger på færgen ”København”. Prisen bliver uddelt på initiativ af HK, og Maria har gjort så stort indtryk, at hun er blandt de 10 finalister. På landsplan er 1760 personer blevet nomineret af deres kolleger.

- Det er utroligt flot, at Maria ikke bare er blevet indstillet, men at hun også er nået helt til finalen. Det er et kæmpe skulderklap. Både til Maria og til hendes kolleger, der har indstillet hende, siger formanden for HK Privat Sjælland, Kurt Jørgensen, der havde fornøjelsen af at overraske Maria Folman Elsborg med den glade nyhed.

Om Maria Folman Elsborg ender med at løbe med titlen, bliver afgjort ved den store prisuddeling, Great Place to Work, som arbejder for at skabe gode arbejdspladser i Danmark. Den finder sted i Cirkusbygningen i København den 13. november.

Læs mere om Danmarks bedste kollega lige her på HK.DK