Går du din lønseddel igennem, når den lander i din e-Boks? Eller får den lov at blive liggende uden at blive tjekket?

Hvis det sidste er tilfældet, kan det ende med, at du går glip af nogle af de penge, du har arbejdet hårdt for at tjene.

Regnemaskine og tal på en blok

Erfaringen er, at det godt kan betale sig at få tjekket lønsedlen. Mange lønsedler gemmer nemlig på skjulte fejl.

Fejlene kan være manglende tillæg – det vil sige overarbejde, skæve tidspunkter med mere – eller forkerte pensionsindbetalinger. Der kan være fejl i forbindelse med din fritvalgskonto. Det kan også være, at du er placeret på det forkerte løntrin og på den måde er gået glip af penge – måske i årevis.

Derfor tjekker HK MidtVest året rundt gerne din lønseddel. Du kan booke en tid hos os eller sende din lønseddel ind. Så tjekker vi den for fejl. Ring på telefon 7011 4545 eller skriv til os: midtvest@hk.dk
Artiklen er opdateret 06. november 2018

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER I JOB

Vi er eksperter i dine vilkår på jobbet – for hver arbejdsplads har sin egen kontaktperson og faglige medarbejder hos HK. Hun kender de unikke vilkår, som lige præcis jeres arbejdsplads har. Og så kender hun dit fag. Derfor er du garanteret kompetent og professionel rådgivning, uanset om det handler om løn, stress, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst. Du er altid velkommen til at kontakte dine lokale afdeling for at få råd og vejledning.