Løn

Når det handler om løn, så er lønsedlen og lønseddeltjek kun den ene vigtige side af sagen, hvor der kan være kontanter på spil, hvis der er fejl i tallene. Den anden – og lige så vigtige side - er at kigge på sammenhængen mellem løn og kompetencer:

- Når du har nogle kompetencer og erfaringer at byde ind med, så bør det i nogle tilfælde også kunne ses på din lønseddel. Det er bare ikke altid tilfældet. Derfor er vi i HK Kommunal Midt aktive på LO’s aktuelle kampagne, fortæller sektorformand Karina Skovgaard Jørgensen (foto th.):

- Vi uddeler materialer til vores klubbestyrelseskonferencer med kaffekopper, en pose kaffe og en flyer, så de kan gå tilbage på deres arbejdsplads og tage en lønsnak med kollegerne over en kop kaffe. Samtidig tilbyder vi selv tale med medlemmer efter behov.Karina Skovgaard Jørgensen

Spørg, hvis du er i tvivl

Karina Skovgaard Jørgensen, der selv deler rundstykker og materiale ud foran Svendborg Sygehus mandag morgen den 12. november, opfordrer samtidig medlemmer til at bruge mulighederne for at få kigget lønseddel og kompetencer igennem:

- Som HK-medlem har du altid mulighed for at tage fat i os til en lønsnak, hvis du har brug for det. For eksempel hvis der er noget, du er i tvivl om på din lønseddel eller i forhold til dine kompetencer. For eksempel om din funktionsbeskrivelse, dine reelle arbejdsopgaver og dit lønniveau stadig passer sammen. Du kan også altid tage fat i din lokale tillids- eller fællestillidsrepræsentant, lyder invitationen fra HK Kommunal-formanden.

TIP: Få også et overblik over tjekpunkter på din lønseddel lige nu på HK.DK: https://www.hk.dk/raadogstoette/loen/loenseddelvaerktoej

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER I JOB

Vi er eksperter i dine vilkår på jobbet – for hver arbejdsplads har sin egen kontaktperson og faglige medarbejder hos HK. Hun kender de unikke vilkår, som lige præcis jeres arbejdsplads har. Og så kender hun dit fag. Derfor er du garanteret kompetent og professionel rådgivning, uanset om det handler om løn, stress, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst. Du er altid velkommen til at kontakte dine lokale afdeling for at få råd og vejledning.