To nye moduler skal klæde HK’ere på til fremtiden Robotter, big data, machine learning og design thinking. For nogle er det almen viden – men for de flestes vedkommende, er det stadig ukendt land. Det gør to nye moduler op med.

Kunne du tænke dig, at få styr på hvilke kompetencer, man skal have for at arbejde med nogle af de teknologier, som lige nu bredes ud i den offentlige sektor? Har du mod på at blive klogere på teknologi, forandringsledelse og digitaliseringsprojekter? Vil du forstå, hvordan innovative metoder fra bl.a. Service Design/Design Thinking kan effektivisere og højne kvaliteten af de digitale offentlige services?

Så er der to nye moduler klar; Digital Service og innovation på akademiniveau og Digital forandringsledelse på diplomniveau begge på Metropol i København.

Mulighed for at søge kompetencefondene

- Jeg er vildt glad for, at de københavnske professionshøjskoler er i stand til at udvikle uddannelse skræddersyet til HK Kommunals medlemmer. Og vi arbejder hårdt på, at modulerne skal udbredes til resten af landet. Det er to super nyttige moduler, der både indeholder teori og giver praktisk viden om de nye teknologier. Samtidig er det de første moduler, der er etcs-givende, og dermed giver medlemmerne mulighed for at søge kompetencefonden, forklarer uddannelsespolitisk konsulent i HK Kommunal, Nicoline Lind-Holm Kuhnt.

Du kan læse mere om modulerne herunder.

Digital Service og innovation

Digital forandringsledelse