- Det er en rigtig god arbejdsplads. Vi har det grundlæggende godt med hinanden, og du kan altid spørge en kollega, hvis du har et problem, fortæller Jesper Lauridsen om årsagen til, at han 15. august 2018 kunne fejre 40 års jubilæum hos Volvo Truck Center i Holstebro, hvor han er lagerekspedient.

Jubilæet blev fejret med morgenmad og frokost og besøg fra Volvo.

Jesper Lauridsen

Jesper Lauridsen har ca. 4500 varenumre at holde styr på hos Volvo Truck Centre i Holstebro.

Et af syv centre

Jesper Lauridsen startede som lærling i firmaet, der dengang hed Hugo Elsing og lå i krydset ved Færch Plast.

Efter læretiden blev han fastansat og flyttede i 1996 med til Nørrebrogade, hvor truckcentret i dag er placeret. Gennem årene har det skiftet navn til først Laustsen Biler og senere Viking Lastbiler, inden det i 2005 blev overtaget af Volvo og blev til et af i alt syv Volvo Truck Centre i Danmark.

- Vi laver service og reparationer af Volvo og Renault lastbiler og leverer også reservedele ud af huset til de vognmænd, der har eget værksted. Vi servicerer også anhængere og lifte til biler, fortæller Jesper.

4500 varenumre på lager

Arbejdsdagen starter med, at Jesper Lauridsen tjekker, om de reservedele, der er bestilt dagen før på Volvos centrallager i Eskilstuna i Sverige, er kommet hjem.

Er der reservedele, mekanikerne akut skal bruge, som ikke er på lager, kan det være, at de kan skaffes fra et af de andre Volvo Truck Centre i Danmark.

Hovedparten af reservedelene er dog på lager. Der er ca. 4500 varenumre at holde styr på.

Foruden Jesper er der en medarbejder mere på lageret, nemlig Henrik Fonager, der har været kollega med Jesper siden 1986.

I alt er der ca. 20 medarbejdere hos Volvo Truck Centre i Holstebro, der foruden lagerekspedienter og mekanikere tæller to værkførere, en sælger, en kontorassistent og en chauffør.

Dobbelt jubilæum

Jesper har været medlem af HK siden 1. november 1978 – altså også 40 år. Så der er tale om et dobbelt jubilæum.

Også i HK vil jubilæet blive fejret. Jesper vil blive indkaldt til jubilarfest i HK MidtVest – dog først året efter, at han har haft jubilæum.

Efter arbejdstid står der sport på programmet.

Jesper bor i Grønbjerg, hvor han én gang om ugen mødes med tre andre herrer i minihallen til et slag badminton. Han spiller desuden old boys fodbold i Spjald Idrætsforening.

- Det er et syvmands hold, og vi mødes kun til kampe. Vi træner ikke, ler Jesper, der også har en racercykel, som han en gang om ugen tager en tur på.

Ellers går fritiden med familien. Jesper har tre børn Camilla, 24 år, Andreas, 22 år, og Christina, 20 år.  Christina bor stadig hjemme.
Artiklen er opdateret 09. november 2018

DU FÅR FAGLIGT FÆLLESSKAB

Vær med i det faglige fællesskab på din arbejdsplads. Det er dig og dine kolleger, der vælger tillidsrepræsentanten, der er HK’s lokale repræsentant. Og som kan hjælpe dig i dagligdagen. Et fagligt fællesskab er ikke blot faglig støtte – det er også socialt fællesskab, hvor du har indflydelse på aktiviteter og handlinger.