Kultur og Borgerservice i Aarhus Kommune er en arbejdsplads der, lige som alle andre, har brug for medarbejdere, der kan håndtere de forandringer, som fx øget digitalisering fører med sig. Der er brug for at vi kan løse arbejdsopgaverne på en anden måde. Vi skal kunne løse nye arbejdsopgaver, og vi skal hele tiden være klar til at udvikle de metoder, vi bruger i vores arbejdsdag.

Derfor har Kultur og Borgerservice, i samarbejde med VIA University College, skabt uddannelsen ”Grib fremtiden” og både chefer og kollegaer opfordrer dig til at tilmelde dig.

”Grib fremtiden” er en uddannelse i forandringsledelse, der kan klæde dig på til at forstå forandringsprocesser, skabe relationer, der virker og få dig til at føle dig mere robust i forandringer.

Uddannelsen giver dig mod på at deltage i forandringerne, og gør dig i stand til at præge fremtiden. Du bliver klogere på dig selv, men bestemt også dine kolleger og ledere. Med forløbet har du muligheden for at være et skridt foran.

Vi har allerede kørt første hold med stor succes. Kollegerne har virkeligt rykket sig, og efterfølgende har de omsat deres ideer til konkrete handlinger i deres arbejdsdag.

Herunder kan du høre to kollegaer, der allerede har gennemført uddannelse og en chef fortælle, hvorfor de opfordrer dig til at melde dig til uddannelsen.

Hør Jessie fortælle, at alder ikke er en hindring for at lære nyt.

Hør Henrik Traberg fortælle, hvilken gevinst han som chef har fået ud af at sende en medarbejder på uddannelsen.

Hør Sabina fortælle, hvor meget tid uddannelsen kræver af dig.

Ledelsen i Kultur og Borgerservice, din klubbestyrelse og HK Østjylland vil meget gerne have mange HK’ere på uddannelsen. Vi tror, det er en rigtig god måde at blive klar til de opgaver og forandringer som fremtiden byder på. Hvis du er nysgerrig og har lyst til at vide mere, så skriv en mail til Hanne Vinter på hvs@aarhus.dk