To af de HK Stat-medlemmer, der ruster sig til rollen som projektleder i den digitale fremtid, er Berit Prindahlsen, tillidsrepræsentant og it-superbruger i studieadministrationen på Aarhus HF og VUC, og Ivy Kirkelund, studiekoordinator ved Arts Studier på Aarhus Universitet. De har netop taget det nye akademifag ”Digital projektledelse”. Foto: Lars Aarø.

I alt har 16 kursister netop afsluttet uddannelsen "Digital Projektledelse". De har nu papir på, at de har indsigt i de grundlæggende begreber inden for projektledelse- og styring set fra digitaliseringens perspektiv. De har fået værktøjer til at lede og styre projekter fra start til slut. Og de har fået forståelse for de vigtigste faser i et projekt: Opstart, planlægning, styring, gennemførelse og evaluering.

Særligt tilbud til statsansatte

"Digital projektledelse" er udviklet af HK Stat Østjylland og Erhvervsakademi Aarhus i fællesskab med fokus på at matche medlemmernes kompetenceudvikling og de udfordringer, som arbejdsgiverne står med.

Læs også: HK Stat er klar med ny uddannelse til dig

”Digital projektledelse” tæller 10 ECTS-point. Det er et særligt uddannelsestilbud til medarbejdere på statslige arbejdspladser i det østjyske.

Lignende uddannelser findes andre steder i landet. Ring til HK's karrieretelefon på 3330 4460 (åben hverdage kl. 13-16), hvis du har brug for sparring og rådgivning eller hjælp til at finde en uddannelse.