Siden starten gik 1. januar, har uddannelseskonsulent Lotte Julin Bock været travlt beskæftiget. På den ene side sætter hun kaffeaftaler op med uddannelsesinstitutionerne, så hun kan pitche sine idéer. På den anden side bakser hun med at planlægge besøg på gartneri-, land- og skovbrugsvirksomheder.
Lotte

En rigtig stor del af tiden vil den spritny tjeneste nemlig være at finde på de danske landeveje - på vej til den næste arbejdsplads.

- Jeg skal holde møder med ledelserne. Men det er min opgave at gøre mulighederne for opkvalificering og efteruddannelse - og også finansieringen - synlig og tilgængelig for dig. Og derfor skal du endelig bare ringe til mig, siger Lotte Julin Bock.

Hun forklarer, at hun gerne vil hjælpe hver enkelt af jer, uanset om I laver salgs-, kontor-, it- regnskabs- eller kommunikationsarbejde. Men hun også rigtig gerne vil bookes til at deltage i samarbejdsudvalgs- (SU) og klubmøder på arbejdspladserne.

Joint venture om at fremtidssikre medarbejdere
For at fremtidssikre både kontorpersonale og laboranter, der arbejder på det grønne område, er HK gået sammen med fagforeningen 3F og arbejdsgiverforeningen GLS-A om at starte tjenesten og ansætte Lotte Julin Bock.

- Idéen er, at jeg skal finde ud af, hvad behovet for kurser og efteruddannelse er. Det skal være noget, der rammer både den enkelte medarbejder, virksomheden og branchemæssigt i almindelighed. Og så skal jeg hjælpe med at søsætte løsningerne - både inde på virksomhederne og ude på uddannelsesinstitutionerne, siger Lotte Julin Bock.

Det kan være alt fra folkeskole- til akademi- og diplomniveau, forklarer hun. Og det kan såvel handle om at opkvalificere sekretærens digitale kompetencer til at tilbyde logistikføreren et akademimodul.

Du kan kontakte Lotte Julin Bock direkte på ljb@gls-a.dk eller telefon 87 40 34 12 og mobil 29 42 84 16.