Kender du følelsen af, at det kunne være rart at have kolleger at tale med om en udfordring på din arbejdsplads?

Nogle, der måske arbejder et andet sted end dig og derfor kan se med friske øjne på udfordringen og komme med andre input end dem, du plejer at få?

Eller måske følelsen af, at der er en masse viden derude, som du kan bruge i dit arbejdsliv?

Så er et netværk noget for dig.

Deltagere på netværksfacilitatoruddannelsen i gang med undervisning

Gratis uddannelse

HK Kommunal MidtVest og Østjylland har startet et pilotprojekt, som giver dig mulighed for at blive netværksfacilitator, så du kan starte dit eget faglige netværk.

Der er tale om en gratis uddannelse, som foreløbig 22 medlemmer har givet sig i kast med – otte i marts 2018 og 14 i januar 2019. Og det er meningen, at flere på sigt skal have muligheden.

Se, hvorfor Jens Sørensen, 49 år og kommunikationskonsulent på Randers Bibliotek, og Lisa Fuglsang, 36 år og jobrådgiver hos Jobcenter Struer, har valgt at tage uddannelsen:

Du kan læse mere om tankerne bag uddannelsen her

Vil du vide mere om uddannelsen til netværksfacilitator og mulighed for tilmelding, kan du rette henvendelse til Bente Bæk Hansen, faglig konsulent i HK Kommunal MidtVest, på telefon 3364 3533 eller Henrik Hauge, faglig konsulent i HK Kommunal Østjylland, på telefon 3364 3794.

Artiklen er opdateret 04. februar 2019

UDVIKL DINE KOMPETENCER

De fleste job udvikler og ændrer sig. Derfor er det også vigtigt, at du følger med og tager de næste skridt i arbejdslivet. Det hjælper vi dig med, og det er noget af det, vi har allermest fokus på. Vi er eksperter i de mange muligheder, ved hvad der skal til, hvor det foregår – og hvordan du kan finansiere det, hvis det koster penge.