Siden OK18 er der lidt over 100 medlemmer, der har fået bevilget den særlige støtte til at blive socialformidler. Støtten gives, hvis der søges til et helt uddannelsesforløb, og hvis man ikke allerede er i gang.

Se nærmere på Kompetencefondens hjemmeside om, hvordan der søges.

Uddannelsen er et fantastisk tilbud til kommunalt uddannede med en kommunom, der med socialformidleruddannelsen oveni får et kompetenceniveau på linje med socialrådgiverne og med gode løn- og jobmuligheder.

Mange af ansøgerne er fra beskæftigelsesområdet eller fra det sociale område og tager uddannelsen i en vekselvirkning mellem teori/uddannelse og praksis. De fleste tager uddannelsen på 2-2 1/2 år. Men uddannelsen kan også være relevant for andre, der har lyst til at arbejde på beskæftigelsesområdet eller det sociale område.

Hvis du har medlemmer, der kunne være interesserede, så henvis dem til HK’s karrieretelefonen på 3330 4460 alle hverdage kl. 13-16. De kan også læse mere her.