Fra 1. august 2018 har du som ufaglært eller faglært i beskæftigelse kunnet søge penge i Omstillingsfonden til moduler på akademi- og diplomuddannelserne. Fonden dækker deltagergebyr på både korte og lange moduler med op til 10.000 kroner om året til og med år 2021, og der er stadig mulighed for at få del i pengene.

Omstillingsfonden er en del af den trepartsaftale, som regeringen og arbejdsmarkedets parter landede i oktober 2017. Det er en sejr for HK, at det lykkedes at få penge til videregående uddannelser til de af vores medlemmer, som ikke har så meget uddannelse i forvejen.

Tirsdag 7. maj 2019 inviterer HK MidtVest dig til et arrangement i HK-Huset i Viborg, hvor vi fortæller om mulighederne. Hvor mange af statens penge kan du bruge? Hvilke muligheder er der? Og hvordan kommer du i gang?

Medarbejdere samlet foran computeren

Du kan få en snak med de lokale uddannelsesinstitutioner og HK’s medarbejdere eksempelvis jobformidler og karrierevejleder, der kan hjælpe dig godt på vej.

Trænger du til at blive endnu skarpere på det, du allerede er god til? Vil du gerne have opdateret dine kompetencer? Vil du have mulighed for at udvide dine kompetencer i et nyt fag? Eller vil du gerne prøve kræfter med for eksempel en lederuddannelse? Så er arrangementet lige noget for dig.

Du kan også høre om mulighederne for betalt uddannelse gennem Kompetencefondene, som du kan få del i midlerne fra, hvis du har overenskomst på din arbejdsplads.

Meld dig til arrangementet

Få svar på de vigtigste spørgsmål om Omstillingsfonden og mulighederne

Du kan også kontakte Hanne Lund-Nielsen, karrierevejleder i HK MidtVest, for vejledning – se mere her

Eller du kan ringe til HK’s Karrieretelefon

Artiklen er opdateret 06. februar 2019

UDVIKL DINE KOMPETENCER

De fleste job udvikler og ændrer sig. Derfor er det også vigtigt, at du følger med og tager de næste skridt i arbejdslivet. Det hjælper vi dig med, og det er noget af det, vi har allermest fokus på. Vi er eksperter i de mange muligheder, ved hvad der skal til, hvor det foregår – og hvordan du kan finansiere det, hvis det koster penge.