Generalforsamlingen i Handel foregår onsdag 6. marts 2019 kl. 17.30-21.00 hos HK MidtVest, Vestergade 43 i Herning, hvor formand Susanne Sommerlund er på valg. Generalforsamlingen starter med spisning og hyggeligt samvær.

Privat holder generalforsamling lørdag 9. april kl. 10.00-13.30 hos ATP, Udbetaling Danmark, Hostrupsvej 8 i Holstebro, hvor formand Inger Stranddorf er på valg. Generalforsamlingen starter med brunch, og når den er slut, er der foredrag, og du kan komme på rundvisning i ATP Huset, der byder på spændende arkitektur.

I Stat er formand Hans Christian Fløe på valg og i Kommunal formand Lene Buhl.

Stat og Kommunal har generalforsamlinger torsdag 12. marts kl. 17.30-21.15 i Kulturcenter Limfjord, Skyttevej 12-14 i Skive, hvor medlemmerne får hele tre ting: Indflydelse, god mad og spændende foredrag.

Kender du din plads i abeburet?

Efter generalforsamlingerne i både Privat, Stat og Kommunal kan du blive klar over, om du kender din plads i abeburet, når Jeppe Søe sætter spot på de mange kulturer på en arbejdsplads.

Jeppe Søe.

Jeppe Søe er journalist, rådgiver og foredragsholder. Han er blandt andet redaktør på "[et cetera] magazine", fast klummeskribent på Ekstra Bladet, Skoleklog, folkeskolen.dk, BT og en række fagblade.

En virksomhed har mange små abeflokke, der er sat i samme bur. Kulturen fra flok til flok er forskellig, formet af den uddannelse man har fået eller den etiket, der står på visitkortet. Flokkene taler ikke samme sprog. De har brug for hinanden for at komme fremad, men respekterer sjældent de andres forskellighed.

Jeppe Søe fortæller om menneskets naturlige position til andre artsfæller. Beskriver humoristisk det abebur, som alle medarbejdere vil kunne genkende – og den fælleskultur, som vi febrilsk har forsøgt at skabe, uden det store held. Vi bliver aldrig een flok – men hvordan kan flokkene så leve side om side i samme abebur?

Foredraget gør konflikter til noget naturligt og gør ofte den efterfølgende konflikthåndtering unødvendig. Det handler om at finde sin rolle, udfylde den - og acceptere de andre aber i grotten, selv om de er fulde onkler eller sorte får.

Meld dig til generalforsamlingen i HK Handel MidtVest

Meld dig til generalforsamlingen i HK Privat MidtVest

Meld dig til generalforsamlingen i HK Kommunal MidtVest

Meld dig til generalforsamlingen i HK Stat MidtVest

Artiklen er opdateret 14. februar 2019

DU HAR INDFLYDELSE SOM MEDLEM

Din mening tæller, for vi er din og alle de andre medlemmers fagforening. Derfor kan du stemme til generalforsamlinger – ligesom du til hverdag kan få indflydelse via vores repræsentanter på både skoler og arbejdspladser. HK er nemlig et fællesskab, hvor alle har en stemme.