Hvis du er multimediedesigner med fire-fem år på bagen, så er der en pæn sandsynlighed for, at du kunne trænge til at få opdateret dine færdigheder inden for UX (User Experience).

Det er i hvert fald en tendens, flere undervisere på KEA har noteret sig. På den baggrund opretter KEA nu et helt nyt kursus, der skal råde bod på netop dette, fortæller Cecilie Skovsbøl Andersen, lektor og uddannelseskonsulent ved Design, Digital & Kommunikation på KEA.

- Vi kan se, at multimediedesignere med nogle års erfaring på arbejdsmarkedet ofte har et behov for at få opdateret deres viden inden for UX-design. For at imødekomme det har vi oprettet et helt nyt kursus, hvor vi fuldstændig selv har kunnet bestemme mål og indhold, fordi det ikke er bundet af nogen studieordning.

Værdi for arbejdspladsen

På kurset lærer deltagerne at blive målrettede og effektive i arbejdet med at designe de bedste digitale løsninger. Samtidig får de konkrete værktøjer og metoder til at inddrage brugere i designprocessen i forbindelse med forbedring af brugeroplevelsen. De vil altså kunne vende tilbage til deres arbejdsplads med værktøjer til at forbedre og sætte fokus på brugeroplevelsen af arbejdspladsens digitale produkter og løsninger.

Kurset løber over fire dage hos KEA i Hellerup i marts og april. Da det ikke er del af en formel uddannelse eller underlagt nogen studieordning, giver det ingen ECTS-points, og det er ikke muligt at søge Omstillingsfonden om støtte til det.

Til gengæld kan du, hvis du er omfattet af en overenskomst, aftale med din leder, om du kan få kurset som efteruddannelse i henhold til overenskomsten (kursusprisen er 7.250 kr.). Så tag en snak med din leder om, hvilke muligheder du har.

Du finder hele kursusbeskrivelsen og praktisk info om tilmelding, tid, sted etc. lige her.