Er der én, der har svært ved at skjule sin begejstring, er det fællestillidsrepræsentant Christian Rasmussen i Rødovre Kommune. I hvert fald når talen falder på de nye udviklingskonsulenter i HK Kommunal Hovedstaden.

- Jeg har oplevet samarbejdet med dem enormt inspirerende og udviklende. Det har givet mig en masse gode ideer og været et kæmpe energiboost. Jeg føler nærmest, at jeg har fået banket rusten af, lyder det fra Christian Rasmussen.

Rekorddeltagelse i generalforsamling

Den udviklingskonsulent, der er tilknyttet hans kommune, er Sine Højby Hjort. Og hun har været med til at åbne hans øjne for, hvordan man laver klubarbejde anno 2019, og hvordan man som klubbestyrelse opnår det, man gerne vil. Helt konkret har samarbejdet fx ført til, at der ved den seneste generalforsamling i HK-klubben mødte rekordmange op. Salen var stuvende fuld. For denne gang var der ikke kun lagt op til et fagligt, men også et socialt og hyggeligt arrangement. Og Christian Rasmussen tilskriver succesen, at han sammen med udviklingskonsulenten havde fået sammenkædet generalforsamlingen med et enkelt og populært arrangement med tapas og vinsmagning.

Et andet resultat af samarbejdet er, at det er lykkedes at trække flere nye medlemmer til HK Kommunal i Rødovre. Og foruden nogle flere interessante møder og aktiviteter skyldes det, ifølge FTR'en, også hans egen udadvendthed.

- At fastholde medlemmernes interesse handler i dag meget om, at tillidsrepræsentanten er synlig, tilgængelig og skaber personlige relationer til de enkelte medlemmer. Sammen med Sine og vores faglige konsulent Kate har vi brainstormet på, hvordan jeg kan gøre det. Og det har ført konkrete ideer med sig, som Sine har hjulpet med at realisere, og som har vist sig at være utrolig populære blandt kollegerne, fortæller Christian.

Giver øget tryghed

Hans nye tilgang til tillidshvervet har også affødt, at han på arbejdspladsen i dag bliver mødt af kolleger, der udtrykker stor glæde over hans nye synlighed. De kalder det god stil og fortæller også, at det skaber tryghed blandt medarbejderne. Og spørger man Christian Rasmussen tøver han ikke med at anbefale alle sine TR-kolleger i hele hovedstadsområdet at tage kontakt til en af de nye udviklingskonsulenter:

- De kan både give os en ny ideer og konkret hjælp til at udføre vores hverv, så vi ikke bare gør som vi plejer. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at alle HK'erne her i Rødovre i dag har fået øjnene op for os i HK-klubben, og hvad vi laver. Det har helt klart styrket klubarbejdet. Og jeg vil ikke for noget undvære mit nye samarbejde med Sine, siger han.

Sommerkort fra HK Klubben i Rødovre kommune

Et postkort med farverige ispinde er et konkret eksempel på, hvad der foreløbig er kommet ud af samarbejdet mellem FTR Christian Rasmussen i Rødovre Kommune og udviklingskonsulent Sine Højby Hjort. Postkortet var en kreativ sommerhilsen til alle HK's medlemmer og blev meget populært.