Den røde fane er selvfølgelig ikke sløjfet - men andre ting vil langt fra være, som de plejer på generalforsamlingen den 23. marts. Arkivfoto: Morten Rode.

1. Debatten på generalforsamlingen kommer ikke kun til at bestå i, at en håndfuld garvede medlemmer går på talerstolen og holder tale for forsamlingen.

Et adelsmærke for generalforsamlingen i år vil være, at hver eneste deltager får mulighed for at komme til orde. Der bliver debat ved de enkelte borde, så alle kan give deres besyv med – og der vil blive lagt op til at debattere konkrete emner. Emner som kan ende med at blive en væsentlig del af overenskomstforhandlingerne i 2020. Samtidig vil der være mulighed for at komme med input på skrift, så man helt uforpligtende og anonymt kan komme med sine ønsker til, hvad HK it, medie & industri Hovedstaden skal prioritere og arbejde for eller ikke arbejde for.

2. Deltagelse bliver ikke udelukkende forbeholdt de medlemmer, der har mulighed for at tilbringe en tirsdag aften i HK Hovedstaden, fordi de ikke er forhindret af transportafstand, børneputning eller aften-/natarbejde.

Som du måske har luret, forsøger vi at styrke medlemsdemokratiet på generalforsamlingen. Et væsentligt tiltag i den forbindelse går ganske enkelt ud på at give flere en realistisk mulighed for at deltage. Derfor bliver generalforsamlingen i år holdt på en lørdag, hvor de fleste har fri. Og den bliver afholdt tre steder samtidig, så man ikke nødvendigvis skal ind til HK Hovedstaden – man kan også deltage i Hillerød og i Rønne på Bornholm.

Samtidig ligger generalforsamlingen midt på dagen, så medlemmer med mindre børn også har mulighed for at deltage. Der bliver nemlig arrangeret underholdning og aktivering af børnene sideløbende med generalforsamlingen. Der er også mulighed for at medbringe en ledsager, som kan være sammen med børnene, hvis man måtte ønske det. Medbringer du børn under skolealderen, vil vi under alle omstændigheder anbefale at medbringe en ledsager.

Underholdningen vil på alle tre lokationer være tilpasset alderen på de deltagende børn. I HK Hovedstaden, hvor vi forventer flest børn og størst aldersspredning, vil der blandt andet være ansigtsmaling, kreativ workshop, skattejagt med godteposer, bordtennis og gaming-maskiner. Flere af disse aktiviteter vil være at finde i Hillerød og Bornholm, men det endelige program fastlægges først efter tilmeldingsfristen, som er den 15. marts.

3. Vi runder ikke af med middag og rødvin.

Generalforsamlingen begynder med spisning cirka kl. 12.00 (men vi slår allerede dørene op kl. 11.00). Spisningen bliver en lettere omgang end den traditionelle middag – vi taler uformel street food, børnevenlige retter og et glas til. Efter generalforsamlingen vil der være mulighed for at blive hængende og hygge. Men man kan også vælge at tage hjem igen midt på eftermiddagen og nå en god lørdag aften i privaten.

Tilmeld dig vores nye og forbedrede generalforsamling lige her.