- I fremtiden handler det om at være både tilpasningsdygtig og uddannelsesparat på et arbejdsmarked, der vil være i konstant forandring, men det gælder også om at være meget menneske.

Sådan lød et af budskaberne fra Christiane Vejlø, digital trend- og fremtidsanalytiker, da hun i efteråret var på besøg hos HK Sydjylland. Hun mener, at når maskinerne overtager kedelige rutineopgaver, bliver der flere job, hvor vi kan få vores menneskelighed i spil.

- Maskinerne er simple, men vi mennesker kan tale med andre mennesker og være nuancerede, sagde hun.

9. april 2019 kan man høre hendes udsagn og argumenter, når HK Kommunal samler alle FTR til Klub 120-møde på Hotel Nyborg Strand. På forskellige værksteder bliver der desuden mulighed for at afprøve en række af de teknologier, som kommuner og regioner er begyndt at arbejde med, og hvor HK’ere er med til at præge udviklingen.

Der er stadig ledige pladser. Tilmeldingsfristen er 15. marts 2019. Læs mere om deltagerkredsen, programmet og tilmelding her.

Hvis fællestillidsrepræsentanten er forhindret, kan der deltage en anden TR fra arbejdspladsen. Ligeledes hvis der ikke er valgt en FTR, kan en TR pr. arbejdsplads deltage.

"Der er ingen vej uden om. Vi kan ikke blæse afsted med teknologisk udvikling og krav til vækst uden at forholde os til, hvilken verden vi gerne vil leve i, og hvordan teknologien bedst hjælper os med at nå den,” siger Christiane Vejlø, oplægsholder på Klub 120-mødet. (Foto: Sif Meincke)