Der er stadig ikke ligeløn i Danmark. En af måderne, hvorpå vi kan mindske lønforskellen på 15 % mellem mænd og kvinder, er ved i højere grad at tale om løn med vores kolleger

I forbindelse med Kvindernes Internationale Kampdag d. 8. marts 2019 er 29 forskellige faglige organisationer gået sammen og har udgivet et spil, du kan bruge som tillidsrepræsentant. Meningen er, at du printer spillet, samler dine kolleger og sætter eksempelvis 45 min af. I kan være lige så mange i vil, så længe hver gruppe på omkring 4-6 personer har deres eget spil. God spillelyst!

Du finder spillet her: Del din løn spil

”Vidste du, at op mod 7 ud af 10 går ind for lønåbenhed og tror, at det vil være en hjælp til lønforhandlinger - også selv om de i praksis ikke selv taler om løn?”

DU FÅR FAGLIGT FÆLLESSKAB

Vær med i det faglige fællesskab på din arbejdsplads. Det er dig og dine kolleger, der vælger tillidsrepræsentanten, der er HK’s lokale repræsentant. Og som kan hjælpe dig i dagligdagen. Et fagligt fællesskab er ikke blot faglig støtte – det er også socialt fællesskab, hvor du har indflydelse på aktiviteter og handlinger.