Fødselsdage skal fejres med maner. Det blev den også, da HK-klubben på nonfood-centret i Odense rundede de 100 år – med kage, noget at skåle i, gaver og pæne ord med på vejen.

Kage

Der var brunsviger til alle på lageret i dagens anledning.

Tillidsrepræsentant Jan Villsen Eshøj glæder sig over, at klubben kan se tilbage på en stolt historie, men i høj grad også kan se frem mod en aktiv fremtid. For HK-klubben er stadig et vigtigt aktiv for HK-medlemmerne på det store lager:

- Vi holder selvfølgelig, i henhold til reglerne, generalforsamling én gang om året. Vi holder en jubilæumsfest med ægtefæller. Laver indholdsarrangement én gang om året, hvor vi også har nogen udefra til at komme og fortælle om relevante emner. Vi har en lærende dag, hvor vi løser nogle opgaver sammen og styrker fællesskabet, og, hvis det flasker sig, så møder vi også op til foredrag sammen i HK, fortæller Jan om nogle af de aktiviteter, der årligt arrangeres i klub-regi på nonfood-centret:

- Det har stor værdi, at vi på den måde kan gøre nogle ting sammen, der også styrker det faglige fællesskab.

Jan Villsen Eshøj, Tillidsrepræsentant COOP Nonfood Lager Odense

"Der er ingen tvivl om, at jeg med en organiseringsgrad på 100% herude og med klubben taler med en anden vægt som tillidsrepræsentant, når jeg går til ledelsen", siger Jan Villsen Eshøj, Tillidsrepræsentant COOP Nonfood Lager Odense

Taler med en anden vægt

Klubben bygger en vigtig bro mellem sociale aktiviteter for medlemmerne og et fagligt fællesskab, der også handler om nogle mere håndfaste ting omkring den fælles hverdag:

- Der er ingen tvivl om, at jeg med en organiseringsgrad på 100% herude og med klubben taler med en anden vægt som tillidsrepræsentant, når jeg går til ledelsen. Det er samtidig også nemmere for ledelsen, når den kan gå direkte til Steen fra 3F eller til mig. Så den høje organisering og det faglige fællesskab omkring klubben giver nogle fordele begge veje rundt, fortæller Jan og fortsætter:

- Vi gør en del ud af at gøre det stærke fællesskab og klubben synlige for nye kolleger. Helt konkret byder vi velkommen med en lille, uformel snak på kontoret eller henover en palle på lageret, hvor vi lige kort får fortalt, hvordan vi er organiseret, hvordan vores overenskomst er skruet sammen, hvordan klubben fungerer osv.

- Det er en snak, der giver synlighed i forhold til, hvad HK og klubben kan tilbyde. Det sætter fokus på, at de som medlemmer af HK får en tillidsrepræsentant på arbejdspladsen. At de har HK bagved sig, der gerne vil tage en sag for dem, hvis det bliver nødvendigt. At de har ret til selvvalgt uddannelse med det hele betalt. At de kort sagt får hele pakken som medlemmer af HK og af klubben. Det kan godt være grænseoverskridende at gå hen til en ny kollega på den måde, men jeg synes, det er en meget vigtig snak og introduktion for nye kolleger, så de både lærer HK og vores klub at kende.

AMR Sanne Mattsson

Alle HK-medlemmer fik en gave. Her er det AMR Sanne Mattsson, der er næstformand i klubben.