Gerda Samsøe Figen

Gerda Samsøe Figen har været medlem af HK siden hun var 22 år. I dag er hun 92 og dermed 70års jubilar.

- Det var meget berigende at møde Gerda, der ikke bare havde en klar holdning til at være medlem af HK, som hun nu har været i 70 år. Hun har også været del af en stor udvikling på HK-området, som hun kunne fortælle om fra sin lange karriere i Fredericia Kommune. Vi fik samtidig vendt udviklingen i det offentlige system, som Gerda altså selv har været en aktiv del af, fortæller Pia Tørving om sit besøg på Othello Plejecenter i Fredericia, hvor hun ikke bare havde blomster og diplom med til jubilaren. Med sig havde hun selvfølgelig også to Othello-lagkager, så Gerda og hendes medbeboere havde lidt til eftermiddagskaffen.

Flot loyalitet og opbakning

Selvom benene driller og i øvrigt afholder Gerda fra at deltage i HK Midt’s jubilæumsfest i slutningen af marts, så var det en åndsfrisk dame, der tog imod HK-formanden:

- Det var et lidt ekstraordinært besøg, da Gerda ikke har mulighed for at komme til festen, og hendes søn havde henvendt sig med det store ønske om et besøg. Det besøg blev til en hyggelig stund med en sød og frisk dame. Da jeg ankom til hendes stue var hun faktisk ved at se Monthy Python, smiler Pia Tørving, der samtidig glædede sig over en ordveksling mellem Gerda og en SOSU-assistent, der spurgte, om Gerda da stadig var medlem af HK:

- ”Ja, og jeg dør som medlem!”, lød Gerdas klare svar. Det er en flot loyalitet, som man kun kan blive rørt over og stolt af. Jeg vil gerne kvittere ved endnu engang at ønske Gerda tillykke med det flotte 70 års jubilæum og takke for de mange års opbakning til vores fælles sag.