I december 2018 vandt Michaela prisen som Danmarks bedste og sødeste kassedame i Coops medlemsblad Samvirke, og nu er hun nomineret til prisen "Danmarks Sødeste Kassedame 2019" af ugebladet Hjemmets læsere.

Af indstillingerne til nomineringen fremgår det, at kassedamen har en helt speciel plads i kundernes hjerter.

Én af indstillerne, Ejvind Kyhlensø, siger: ”Havde det ikke været for Michaela, havde jeg ikke været her i dag”.

Da Ejvinds kone gennem 40 år døde sidste sommer, stod han efter få dage ved Michaelas kasse og sagde, at han måtte betale kontant, da hans dankort var spærret på grund af hustruens død.

Da Michaela hørte det, sprang hun om på den anden side af kassen og gav ham et stort kram med ordene:

”Det gør mig ondt at høre. Min dør står altid åben.”

Efterfølgende fik Ejvind bekræftet, at det gjorde den. Han tog mod til sig og besøgte Michaela og hendes mand privat.

Michaela Dragoianu. Foto: Jens Bach.

Michaela Lorena Dragoianu er blandt de fem finalister til prisen "Danmarks Sødeste Kassedame 2019". Fotograf: Jens Bach.

35-årige Michaela og hendes mand Daniel kom fra Rumænien til Danmark i 2013.

Daniel arbejder på Grundfos. Michaela begyndte som rengøringshjælp i SuperBrugsen. Efter en uge gik kollegerne til chefen og krævede, at de ville beholde hende. Og snart kom Michaela på sin rette plads, ved kassen.

Se mere her

Kåringen finder sted i april, hvor vinderen ud over æren kan nyde en gaveregn til en værdi af over 20.000 kroner.

Artiklen er opdateret 25. marts 2019

DU FÅR FAGLIGT FÆLLESSKAB

Vær med i det faglige fællesskab på din arbejdsplads. Det er dig og dine kolleger, der vælger tillidsrepræsentanten, der er HK’s lokale repræsentant. Og som kan hjælpe dig i dagligdagen. Et fagligt fællesskab er ikke blot faglig støtte – det er også socialt fællesskab, hvor du har indflydelse på aktiviteter og handlinger.