Normalt er det afdelingsformanden og andre officielle hoveder, der tager imod til HK Sydjyllands generalforsamling. Men når du ankommer til HK Sydjyllands generalforsamling tirsdag den 9. april, kan du forvente at blive modtaget af HK’s robot Pepper, som vil gøre sit ypperste for at besvare dine spørgsmål.

Robotter har allerede gjort deres indtog på det danske arbejdsmarked og er en del af den digitale revolution, vi har været vidne til gennem de seneste år. Og det er netop fremtidens digitale arbejdsmarked, der er omdrejningspunktet for årets generalforsamling.

David Guldager, der er vært på TV2’s ”Godmorgen Danmark” og kendt som tech-ekspert, vil tage dig en tur med ind i det, der venter os, i sit foredrag ”Oplev i morgen i dag”. Du kan forvente at blive inspireret af hverdagens sjove og underlige produkter, lære mere om dig selv ud fra danskernes digitale vaner og blive klogere på, hvad det næste store bliver.

- Det handler om at gå til de nye, digitale muligheder med et åbent sind. Det er rigtigt, at digitaliseringen vil gøre nogle af de jobfunktioner, HK’erne har i dag, overflødige. Til gengæld kommer der så nye jobfunktioner, og dem skal vi være klar til. Det har aldrig været så vigtigt at holde sig opdateret, som det er i dag, siger HK Sydjyllands formand, Ole Kjær.

Han vil også i sin mundtlige beretning på generalforsamlingen fokusere på fremtidens arbejdsmarked og de nye digitale muligheder.

Ole Kjær er ikke selv er på valg i år. Der skal til gengæld blandt andet vælges 7 delegerede til HK Ungdoms kongres i november. Prik gerne til dine unge kollega, hvis han eller hun ikke er klar over det.

Den skriftlige beretning for HK Sydjylland i 2018 vil i generalforsamlingens digitale ånd kun udkomme digitalt i år. Den vil blandt andet bestå af en række videoer. Du kan finde den på HK Sydjyllands hjemmeside senest en uge før generalforsamlingen.

HK Sydjyllands generalforsamling foregår på Hotel Scandic i Kolding, hvor du også bliver budt på lækker aftensmad. Du kan tilmelde dig her.

HK's robot Pepper er også klar til generalforsamling.