Lasse Thorn er ny næstformand i HK Privat SJælland

Lasse Thorn er fællestillidsrepræsentant i Arbejdernes Landsbank. Det har han været i ca. 6 år. Desuden har Lasse Thorn siddet i bestyrelsen i 4 år, så han er et kendt ansigt i HK Privat Sjælland.

Lasse fortæller, at noget af det, der er vigtigt for ham, er, at HK Privat Sjælland også er attraktiv for de medlemmer, der ikke er omfattet af en overenskomst:

- Det er vigtigt for mig, at vi har fokus på de medlemmer, der arbejder i virksomheder uden overenskomst. Dem skal vi sikre så gode vilkår som muligt. Derfor vil jeg sammen med bestyrelsen arbejde for, at alle medlemmer uden overenskomst får adgang til at søge tilskud fra HK Privats egen kompetencefond, fortæller Lasse Thorn.

Efter generalforsamlingen består bestyrelsen i HK Privat Sjælland af følgende:

Formand Kurt Jørgensen
Næstformand Lasse Thorn

Bestyrelsesmedlemmer:
Lars Jensen
Britta Pugholm
Rikke Tørnsø Johansen
Jeanette L. Hansen (Genvalgt)
Eva Hedegaard Juul (Genvalgt)
Mette Jensen
Annette Riber Madsen (Genvalgt)
Bettina L. Smed (Nyvalgt)
Christina Flescher (Nyvalgt)
Bettina Meisler (Nyvalgt)

Suppleanter til bestyrelsen
Jan Pollas (Nyvalgt)
Susanne Nielsen (Nyvalgt)
Jeanette Thomsen (Genvalgt)
Katja Hansen (Nyvalgt)

Tillykke med valget til alle.

Rekordmange deltagere

Med godt 90 deltagere er det den bedst besøgte generalforsamling i flere år, og det fik smilet frem hos formand Kurt Jørgensen:

- Det er dejligt – og det gør mig også stolt – at så mange har lyst til at engagere sig i HK Privat Sjælland og bakke op om bestyrelsen.

Beretning og debat

Fra talerstolen aflagte Kurt Jørgensen beretning på vegne af bestyrelsen. Elevarbejdet har høj prioritet for Kurt:

- Det er SÅ vigtigt, at vi allerede fra starten får vist de unge, hvad de får i et medlemskab hos os: At ferie ikke kommer af sig selv. At det ikke er en selvfølge, at man arbejder 37 timer om ugen – og at man får overtidsbetaling for arbejde ud over 37 timer. At de goder, vi har kæmpet for, lynhurtigt kan forsvinde, hvis vi ikke står sammen på arbejdspladsen, sagde Kurt Jørgensen blandt andet i beretningen.

Der var flere temaer i beretningen, og disse blev drøftet med stort engagement ved bordene efterfølgende.

Du kan læse bestyrelsens beretning her