1. Der var lagt op til en anderledes, uformel og inkluderende generalforsamling i år. Hoppeborgen få skridt inden for døren i HK Hovedstaden på Amager var et tydeligt symbol på dette – og den blev flittigt brugt af deltagernes medbragte børn. Foto: Mark Knudsen

2. Generalforsamlingen blev holdt en lørdag midt på dagen i stedet for en hverdagsaften, og den traditionelle afslutningsmiddag var udskiftet med let og lækker street food inden selve generalforsamlingen. Billedet her er fra buffeten i Hillerød. Foto: Morten Rode

3. Generalforsamlingen blev holdt tre steder i år – bundet sammen via videolink. Her sidder medlemmer i Rønne på Bornholm og følger med i, hvad der sker på scenen i København.

4. Meget var nyt, men ikke alt. Den røde fane var der naturligvis ikke pillet ved. Den blev båret ind i København af faglig medarbejder Carsten Jedig Steenberg, alt imens deltagerne på alle tre lokationer sang ”Når jeg ser et rødt flag smælde”. Foto: Mark Knudsen

5. Det var Peter Jacques Jensens første generalforsamling som formand for HK it, medie & industri Hovedstaden. Han brugte det meste af sin beretning på at lægge op til den debat, der efterfølgende skulle finde sted i salene – i stedet for kun at skue bagud på det forgangne år. Foto: Mark Knudsen

6. Stolerækkerne var skiftet ud med mindre borde og en særlig debatdug, som deltagerne kunne skrive deres tanker og ønsker på. Foto: Mark Knudsen

7. I Rønne skrev medlemmerne blandt andet ”forbedrede dagpengeregler” og ”mere HK-synlighed på arbejdspladserne” på debatdugen. Input fra både duge og den efterfølgende mundtlige debat vil nu indgå i HK it, medie & industri Hovedstadens arbejdsgrundlag på både bestyrelses- og afdelingsniveau. Dette blev enstemmigt vedtaget på generalforsamlingen.

8. Mens de voksne debatterede dagpenge, uddannelse og tilbagetrækning, hyggede en del af børnene sig ved computerne sammen med de garvede gamere fra Hydras eSport. Her i Hillerød. Foto: Morten Rode

9. Efter debatten ved bordene var der mundtlig debat. Her taler Pia Groth Thomsen fra Haldor Topsøe i Hillerød, mens kollegerne i lokalet og i København og Rønne følger med. Pia Groth Thomsen blev i øvrigt genvalgt som bestyrelsessuppleant lidt senere på dagen. Resultaterne fra alle valgene kan ses via linket efter billedserien. Foto: Morten Rode

10. Deltagerne kunne også give deres besyv med ved at skrive på de postkort, der var lagt frem på alle bordene. En mulighed som mange valgte at benytte sig af, og som selvfølgelig også indgår i det videre arbejde i HK it, medie & industri Hovedstaden. Her afleverer en deltager postkortet på vej ud efter afslutningen på en generalforsamling, der bød på masser af debat og god stemning. Foto: Mark Knudsen

Se, hvem der blev valgt til bestyrelse, repræsentantskab og kongres.

Læs årets beretning for HK it, medie & industri Hovedstaden her.