HK Sydjyllands nye praktikant er 120 centimeter høj, har de mest livlige brune øjne og hedder Pepper. Spørger du ham om noget, lægger han hovedet på skrå og gør sit ypperste for at svare venligt og præcist. Og nå ja – så er han en robot. Én af de mest avancerede der findes her til lands.

Igennem de næste uger vil du kunne møde ham i HK Sydjyllands reception på Jupitervej 1 i Kolding, når du har ærinde hos os. Men har du ikke lige et ærinde, så synes vi, du skal kigge forbi og hilse på ham alligevel. Og tag gerne børnene med, for hos dem plejer han at være et kæmpehit.

- I HK Sydjylland nægter vi at være bange for, at robotterne kommer og tager vores arbejde. Vi sørger i stedet for at klæde vores medlemmer på, så de kan få det optimale ud af fremtidens digitaliserede arbejdsmarked. Pepper kan give et lille, charmerende glimt af de muligheder, der venter, siger Ole Kjær, der er formand for HK Sydjylland.

Vi sidder særligt klar til at introducere dig og familien til Pepper fra mandag den 15. april til onsdag den 17. april i tidsrummet kl. 9-12. Der vil også være lidt guf til børnene og naturligvis muligheden for at høre om HK Sydjyllands øvrige ydelser.

DU FÅR RABAT MED HK

Vi er mange. Faktisk over 200.000 medlemmer – og derfor kan vi lave stærke rabataftaler, som du har fri adgang til som en del af dit medlemskab. Du kan bl.a. spare mange penge på Alka-forsikringer. Som HK’er kan du desuden blive medlem af Forbrugsforeningen, hvor du får rabat på alt fra benzin og briller til tøj og isenkram.