Gurij Pedersen er 49 år og har været arbejdsmiljørepræsentant et lille års tid – hun blev valgt som AMR i foråret 2018.

- Arbejdsmiljøet – både det fysiske og det psykiske – betyder meget for mig, og derfor stillede jeg op til hvervet, fortæller hun.

Gurji er arbejdsmiljørepræsentant for godt 200 medarbejdere i de fire Løvbjerg-butikker i Overlund Viborg, Koldingvej Viborg, Ikast og Tarm.

I alt er der 15 Løvbjerg-butikker i Danmark.

Hør Gurij fortælle om arbejdet som AMR og bliv klogere på, hvad du kan bruge din arbejdsmiljørepræsentant til:

Fokus på AMR i 2019

HK sætter i 2019 fokus på arbejdsmiljørepræsentanterne – 2019 er således i samarbejde med FH, Fagbevægelsens Hovedorganisation, udpeget som arbejdsmiljørepræsentanternes år.

I FH-regi bliver der i 2019 arbejdet særligt med fem temaer, som omhandler roller og opgaver, tid til arbejdsmiljøarbejdet, uddannelse til AMR, strategisk arbejdsmiljøarbejde samt unge og nyrekruttering af AMR.

Se mere blandt andet om lokale arrangementer

Du kan også se mere om arbejdet med arbejdsmiljø

Artiklen er opdateret 11. april 2019

DU FÅR FAGLIGT FÆLLESSKAB

Vær med i det faglige fællesskab på din arbejdsplads. Det er dig og dine kolleger, der vælger tillidsrepræsentanten, der er HK’s lokale repræsentant. Og som kan hjælpe dig i dagligdagen. Et fagligt fællesskab er ikke blot faglig støtte – det er også socialt fællesskab, hvor du har indflydelse på aktiviteter og handlinger.