Det er 3F og HK, der sammen med en række andre fagforeninger står bag Jobpatruljen, der har til formål at sikre unge mellem 13 og 18 år en ordentlig start på arbejdsmarkedet.

Hver sommer besøger ca. 250 unge frivillige omkring 10.000 arbejdspladser over hele landet og fortæller om løn, sikkerhed og rettigheder på arbejdspladsen.

I 2018 var Jobpatruljen på sin rundtur i Midt- og Vestjylland på 1449 besøg og talte med 335 unge fritidsjobbere, hvilket var rekord.

Unge aktivister i Jobpatruljen

Meld dig som frivillig

- Vil du være en del af Jobpatruljen 2019, kan du melde dig nu, fortæller Daniella Østergaard Roslev, der er ungdomskonsulent hos HK MidtVest og koordinator af Jobpatruljen i det midt- og vestjyske.

Daniella Østergaard Roslev vil gerne høre fra alle, der har interesse i at give de unge en god start på arbejdslivet, og som har lyst til at tilbringe en del af sommerferien sammen med andre unge aktivister.

- Du vælger selv, hvor mange dage du vil køre med Jobpatruljen. Det behøver ikke at være to hele uger, oplyser hun.

Gør en forskel

- Det er takket være aktivisternes hjælp, at vi når så langt omkring med Jobpatruljen, og vi er glade for, at så mange unge år efter år gerne vil være med til at gøre en forskel for andre unge. Vi håber, at mange også i 2019 vil være med, siger Marianne Køpke, afdelingsformand for HK MidtVest, og Flemming Sørensen, formand for 3F Holstebro.

Overvejer du, om Jobpatruljen er noget for dig, kan du kontakte Daniella Østergaard Roslev på telefon 2167 1665 eller e-mail

Du kan også melde dig til Jobpatruljen her

Læs mere om Jobpatruljen

Artiklen er opdateret 16. april 2019

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER I JOB

Vi er eksperter i dine vilkår på jobbet – for hver arbejdsplads har sin egen kontaktperson og faglige medarbejder hos HK. Hun kender de unikke vilkår, som lige præcis jeres arbejdsplads har. Og så kender hun dit fag. Derfor er du garanteret kompetent og professionel rådgivning, uanset om det handler om løn, stress, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst. Du er altid velkommen til at kontakte dine lokale afdeling for at få råd og vejledning.