Rasmus Brøndum Mølsmark bliver ønsket tillykke med titlen som Danmarks bedste detailhandelselev

Det var tydeligt, at kollegerne er stolte af.

- Mens vi var på besøg, kom tillidsrepræsentant Jeannette Virt forbi, ligesom varehuschefen og flere kolleger. Der var både kram og anerkendende kommentarer til Rasmus. Jeg blev rigtig glad for at se den opbakning, der er blandt kollegerne, siger Helle Friis, som er formand for HK Handel Sjælland.

Helle Friis og organisator Heidi Colberg havde taget kage med til Rasmus, som han skulle dele med sine kolleger.

- I sådan en stor forretning er vi jo ingenting uden vores kolleger. Vi er afhængige af hinanden, og når nogle er væk, skal de andre løbe hurtigere, fortæller Helle Friis og fortsætter. Kollegerne spiller også en betydelig rolle i en elevs uddannelsesforløb. Noget kan du læse dig til, men en stor del af det, du lærer, kommer fra dine kolleger.

Det er tillidsrepræsentant Jeanette Virt enig i. Hun havde skrevet en lille sjov hilsen til kollegerne:

- Kage i kantinen, fordi VORES Rasmus har vundet Skills. Tag gerne 1 stykke – og tag 2 stykker, hvis du har været med til at lære Rasmus noget.

Rasmus afslutter sin uddannelse i januar 2020 og har allerede en aftale om at blive i Føtex efter sin læretid.

Stort tillykke til Rasmus.

Få gode råd om elevtiden og viden om dine rettigheder eller find en elevplads her på HK.DK