Jeanne Storm har vundet titlen som Årets Tillidsrepræsentant i LO-Vests område. Det blev afsløret ved demonstrationen 1. maj i Esbjerg. Jeanne er fællestillidsrepræsentant på Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg og blev indstillet til prisen af HK Sydjylland, fordi hun – udover sit sædvanlige virke - kæmpede en hård kamp mod ledelsen for at få annulleret fyringen af to fleksjobbere på sygehuset.

Fyringerne var stik imod Region Syddanmarks vedtagne mål om at øge antallet af medarbejdere med særlige behov, men ledelsen fik i første omgang opbakning af Regionsrådsformand Stephanie Lose (V). Det endte dog med, at Jeanne vandt kampen, og de to blev tilbudt andre jobs på sygehuset. Fyringerne var bemærkelsesværdige, fordi regionsrådet i Region Syddanmark havde besluttet at have flere ansatte på særlige vilkår, og sygehusledelsen gik altså direkte mod politikernes hensigter.

Faglig konsulent ved HK Sydjylland, Kirsten Gram, indstillede til LO-Vest, at Jeanne skulle modtage prisen, og sådan blev det. Jeanne sad intetanende blandt de øvrige tilhørere, da vinderen skulle annonceres, og hun var noget overrasket, da hendes navn blev læst op.

Klik her og læs hele historien om fyringerne af de to fleksjobbere her (skrevet før direktionen blev hjulpet på bedre tanker af Jeanne og HK Sydjylland)

Nedenfor kan du ved at klikke på videoerne se dels begrundelsen og dels Jeannes reaktion.