Autocamperen er lejet, og et team af faglige medarbejdere fra HK MidtVest er klar til en tour på de midt- og vestjyske landeveje i de kommende to uger.

-Der er ny ferielov på vej, som fuldstændig ændrer vores måde at opspare og holde ferie på herhjemme. Vi får mange spørgsmål om det lige nu, og vi ser ofte, at de nye regler giver bedst mening, når vi tegner dem. Derfor fik vi idéen med et rullende kontor i vores autocamper. Vi møder midt- og vestjyderne der, hvor de er. Vi glæder os til at slå dørene op i Brande 21. maj, siger formand for HK Privat MidtVest Inger Stranddorf, og understreger, at det er vigtigt at få taget stilling til den nye lov allerede i år:

-Det er godt nok først til næste år, den nye ferielov træder i kraft, men allerede i år kommer der en overgangsordning. Den gør, at det faktisk er nu, du skal beslutte, hvordan du vil holde ferie til næste år, hvis du vil være sikker på at kunne have nok opsparet ferie til det.

Tjekker også lønsedler og andet

Det er ikke kun spørgsmål om ferie, der kan klares i HK MidtVests mobile kontor. Serviceeftersyn af lønsedler er også på programmet
- Et servicetjek af lønsedlen kan være en rigtig god idé. Vores erfaringer fra faglige sager er, at det betaler sig at gå dem igennem. Er der indbetalt det rigtige til pension? Hvordan med feriepengene? og svarer lønnen til det aftalte? Kom med din lønseddel, Så går vi den igennem sammen med dig, så du får helt styr på alle tallene på den, opfordrer HK formanden.

-Du er meget velkommen, uanset hvad dit spørgsmål drejer sig om. Vi ser frem til at møde rigtig mange midt- og vestjyske HK’ere, slutter Inger Stranddorf.

HK’s autocamper starter sin tour i Brande d 21. maj og fortsætter derefter til Banktorvet i Skjern 22. maj, Tovet i Ringkøbing 23. maj, Havnen i Lemvig 28. maj, og touren slutter på Havnen i Nykøbing Mors den 29. maj.

Læs mere om den nye ferielov

Læs om din løn

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER I JOB

Vi er eksperter i dine vilkår på jobbet – for hver arbejdsplads har sin egen kontaktperson og faglige medarbejder hos HK. Hun kender de unikke vilkår, som lige præcis jeres arbejdsplads har. Og så kender hun dit fag. Derfor er du garanteret kompetent og professionel rådgivning, uanset om det handler om løn, stress, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst. Du er altid velkommen til at kontakte dine lokale afdeling for at få råd og vejledning.