God kollega karma er en af vejene til et godt psykisk arbejdsmiljø. Men hvordan vil politikerne på Christiansborg sikre danskerne et arbejdsliv, hvor de ikke går ned med stress eller oplever en psykisk nedslidning på grund af jobbet? Det får beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) og beskæfrigelsesordfører Leif Lahn (Soc.dem) mulighed for at svare på, når HK Østjylland afholder valgmøde om psykisk arbejdsmiljø.

HK Østjylland indbyder til valgmøde med Leif Lahn og Troels Lund Poulsen

Valgmødet foregår på grunden ved siden af HK Østjyllands bygning på Sødalsparken 22 i Brabrand.

HK har i flere år dyrket KollegaKarma, blandt andet ved at kåre Danmarks Bedste Kollega. Nu sår vi frøene til et godt psykisk arbejdsmiljø for HK’erne og alle andre på det danske arbejdsmarked. De største sten på vores grund er fjernet og blomster er sået. Når de vokser op, kan alle plukke en buket, som de kan tage med til en kollega og sprede glæde. Vi kalder det Karma-blomster.

Men en buket er ikke nok til at gøre noget ved de massive problemer med det psykiske arbejdsmiljø, som HK’erne og mange andre dagligt oplever på jobbet. Hver dag er op mod 17.000 danskere sygemeldt på grund af det psykiske arbejdsmiljø og det koster samfundet op mod 14 milliarder kroner om året, at vi rammes af stress og dårlig trivsel.

Kom med til valgmøde om det psykiske arbejdsmiljø og få politikernes svar på, hvordan vi alle kommer til at trives bedre i arbejdslivet.

HK Østjylland byder på en pølse og en vand/øl.

Tilmeld dig her