Verdens Bedste Lørdag

Robotten Pepper var et tilløbsstykke på dagen. Det er en let forsmag på, hvad en robot måske kan bruges til i fremtiden kan. Han delte ivrigt ud af faglige råd og underholdende indslag.

Allerede overskriften på ”Verdens Bedste Lørdag” skabte en nysgerrighed hos Frank Lynge. Hvad gemte der sig mon bag den lidt vidtløftige titel på et anderledes arrangement hos HK? Han fik hurtigt kigget i programmet for dagen og kunne med det samme konkludere, at det skulle han da være med til:

- Det viste sig at være en dag for HK-medlemmer med et både alsidigt og anderledes program. Det passede mig samtidig fint, at det blev afholdt en lørdag, hvor der er lidt mere ro på i forhold til i en travl hverdag. Det var samtidig et program, hvor der ikke kun var to kapaciteter som Thomas Mygind og Jonatan Spang på scenen i løbet af dagen. Der var også en masse andre, spændende ting, fortæller Frank Lomholdt Lynge, der var så begejstret for de positive oplevelser denne lørdag, at han satte sig til tastaturet og skrev en venlig hilsen til HK Midt-formand Pia Tørving og holdet bag arrangementet:

- Spang var lige på kornet og fangede også HK’erne i forhold til temaer som teknologi og fremtidens arbejdsmarked, der også var det overordnede tema for dagen. Han var tankevækkende og virkelig skarp i sine budskaber til os, og han pakkede dem godt ind i humor.

Verdens Bedste Lørdag

Thomas Mygind (tv.) og Jonatan Spang underholdt deltagerne på dagen med hver deres indslag om fremtidens arbejdsmarked.

Alsidigt og afslappet

For Frank Lomholdt Lynge var der dog ikke kun inspiration at hente fra Mygind og Spang på den store scene. Han benyttede sig også af de andre aktiviteter, der var samlet under temaet ”Bliv klædt på til fremtiden”:

- Jeg kan godt lide, når man kombinerer foredrag med mindre boder. Jeg hørte for eksempel noget om stress-håndtering, om diæt og spiseprincipper og om de faglige muligheder, som de deltagende uddannelsesinstitutioner kunne fortælle om. Det hele på en afslappet måde, konstaterer han og giver dermed et stikord til Pia Tørving, der også fremhæver det afslappede, uformelle møde med medlemmerne som en af styrkerne ved konceptet ”Verdens Bedste Lørdag”:

- Vi er alle i HK i løbende dialog med vores medlemmer om et arbejdsmarked, der er i forandring hele tiden. Derfor havde vi valgt at samle en masse inspiration, der kunne klæde medlemmerne bedre på til fremtiden med spændende indspark om uddannelse, fremtid, forandring, teknologi og personlig udvikling. Det hele samlet på én usædvanlig lørdag. Ja, faktisk Verdens Bedste Lørdag, smiler Pia Tørving og fortsætter:

- Dagen blev heldigvis lige præcis så alsidig og uformel, som vi havde ønsket os det, med vores allesammens HK-robot Pepper som et af højdepunkterne. Den interesserede og fascinerede tydeligvis mange af deltagerne og gjorde et godt stykke arbejde for at vise dem noget af det, der venter på robotsiden i forhold til funktioner, dialog, chat osv.

- Alt i alt var det en fantastisk dag, der gav os en masse erfaringer – og en masse medlemmer en ny viden, som de tog med sig hjem til arbejdsdagen og arbejdspladsen. Vi håber, at de på flere måder var klædt bedre på til fremtiden, da de gik hjem fra Verdens Bedste Lørdag, end da de kom, runder Pia Tørving af.

Verdens Bedste Lørdag

Udannelses-standene på dagen var velbesøgte. Her kunne medlemmerne få svar på spørgsmål om efter- og videreuddannelse.

Om arrangementet ”Verdens Bedste Lørdag”

Arrangementet talte til både hjertet, maven og hovedet – det hele sat i scene med humoristiske indspark fra både Mygind og Spang, med stande fra stærke uddannelsesinstitutioner og indslag om kost, hypnoterapi, coaching, karriereplanlægning og meget andet. Der var aha-oplevelser til alle, og dagen pegede på nogle veje, der giver medlemmerne mulighed for at flytte sig personligt og fagligt.

”Verdens Bedste Lørdag” blev afholdt i Odin Havnepark – ”Mødecenter Fabrikken”, der er HK Midt’s mødecenter. Det gav god plads til både foredrag fra scenen, mindre seancer om specifikke emner, ”torv” med boder og bespisning med små Street Food-inspirerede retter.

Både Thomas Mygind og Jonatan Spang havde ikke overraskende mange tilhørere. Også uddannelsesinstitutionerne og HK JobBørs oplevede fin interesse fra spørgelystne medlemmer, men der var også stor interesse for de lidt ”blødere” dele af arrangementet – fx med stresseksperter, hypnoterapeuter eller diætisten, der gav tips og tricks til sundere madvaner, der giver overskud og energi i hverdagen.