Det fagpolitiske engagement hos HK Kommunals tillidsrepræsentanter er stort, men nu indfris et længe næret ønske om at styrke det yderligere. I weekenden 30. august-1. september afvikles der for første gang en fagpolitiske sommerskole.

- Sommerskolen indgår som en del af en strategi for at udvikle det fagpolitiske engagement. Strategien blev vedtaget på HK Kommunals forbundssektorbestyrelsesmøde i december sidste år, men tilbuddet om en sommerskole er noget, vi længe har ønsket os. Vi er rigtig glade for, at den nu bliver en realitet, fortæller HK Kommunals næstformand Mads Samsing.

Sommerskolen afvikles på Christiansminde i Svendborg, og målet er at styrke deltagernes faglige stolthed, øge gejsten over den faglige fællesskab og dele viden og værktøjer, der øger tilskyndelsen til at agere som fagpolitisk aktør. Det skal også være sjovt og hyggeligt at deltage.

Særlig målgruppe

Deltagerne får dækket omkostninger ved at være med på sommerskolen, dvs. rejse og ophold, og målgruppen er relativt nyligt valgte tillidsrepræsentanter, der har gennemført TR-grunduddannelsen inden for de seneste to år, samt deltagere på diverse talentuddannelser. Desuden deltager forbundssektorbestyrelsen.

Alle i målgruppen inviteres direkte i begyndelsen af juni. Betragter du dig selv som en del af målgruppen, men får du ikke invitationen, er du velkommen til at kontakt projektkoordinator Ole Gregersen på ole.gregersen@hk.dk.

Der bliver plads til 75 deltagere. Er interessen større end det, vil deltagere blive udvalgt, så alle HK-afdelinger er nogenlunde ligeligt repræsenteret.