Hvad er administratorernes vigtigste opgave inden sommerferien?
- De skal have fokus på sikre, at brugere og grupper er importeret korrekt i Aula, så disse er klar til det nye skoleår.

Hvad er det vigtigste, når vi starter med at bruge Aula?
Aula er snarere et kommunikationsprojekt end et IT-projekt, og det handler fx mere om, hvordan den enkelte skole vil sikre det gode skole-hjem-samarbejde end det handler om teknik. Selve opsætningen af Aula vil altså også handle om hvordan I ønsker at kommunikere på skolen. Hvilke grupper skal vi have? Må børn kunne skrive opslag til klassens gruppe, må børn kunne dele billeder med klassen og skal forældre være med i alle grupper, som deres børn er en del af? Disse spørgsmål er blot eksempler på nogle at de emner, der skal drøftes.

Kan I garantere at alt virker 1. august, så alle personaler, elever og forældre kan komme på?
Aula er allerede ’live’ på tre pilotskoler, hvor både forældre, medarbejdere og børn er logget ind. Desuden er der åbnet op for Aula på alle landets skoler, så administratorer og de fleste medarbejdere nu kan logge ind og klargøre løsningen frem mod 1. august. Det giver os en masse erfaringer, så vi kan fintune løsningen frem til 1. august.

Og er der serverkapacitet nok når alle pludselig skal på én gang?
Aula kommer til at indeholder rigtig mange brugere og rigtig meget data. Så for at sikre at der er serverkapacitet nok gør Aula brug af en cloudløsning fra Amazon Web Services, så alle kan logge ind i Aula, selv når der er mest tryk på løsningen.

Kan der som på Intra laves afdelinger. Vi har nemlig skoler der er delt i flere fysiske placeringer, så det ser ud som om alle personaler på stederne bliver samlet til et sted?
Dette handler meget specifikt om hvordan Aula sættes op og bruges på den enkelte skole og hvilke institutionsnumre, de har.

Hvordan foregår de næste trin af udviklingen af AULA?
Den foregår i i flere trin. Vi er nu klar med en løsning, så skolerne kan bruge Aula den 1. august. I takt med at vi lærer mere om den reelle brug af Aula de næste år, vil KOMBIT og Netcompany fortsætte med at tilpasse funktionaliteter i Aula og også introducere nye, og lige nu ser vi på hvilke funktioner, der skal have højst prioritet de næste år. I kan se mere på aulainfo.dk