Lægesekretærerne er en af de faggrupper, der så ud til at blive ramt af den reform, der nu ser ud til ikke at blive til noget.

Lars Løkkes sundhedsreform skal tilbage i skrivebordsskuffen. Godt medarbejderne får ro til at løse opgaverne, siger Bodil Otto.

Oven på Folketingsvalget har de partier, der var imod Lars Løkkes sundhedsreform, fået et flertal.. Og det glæder formanden for HK Kommunal.

- Den reform, som den gamle regering fik vedtaget kort før valget, ville nemlig kaste sundhedsvæsenet ud i en centralistisk og udemokratisk strukturøvelse, hvor patienter og det i forvejen pressede sundhedspersonale kunne blive kastebolde i en årelang ommøblering.

Godt med arbejdsro til medarbejderne

Reformens slagnummer var en nedlæggelse af de folkevalgte regionsråd. Men både borgere og medarbejderne får glæde af, at reformen ikke bliver til noget.

- Medarbejderne er i forvejen hårdt belastet af besparelser og forandringer, så det er dem, der mindst af alle har brug for en ny struktur. Det er kun godt, at de nu får lidt mere arbejdsro, så de kan koncentrere sig om de vigtige velfærdsopgaver, siger Bodil Otto.

BRUG KARRIERETELEFONEN – DEN ER OGSÅ FOR DIG

Vi har et helt hold af karriererådgivere, der sidder klar til at tale med dig – uanset om du ved, hvad du vil eller er lidt i tvivl om, hvor du skal hen i dit arbejdsliv. De lytter til dig og hjælper dig med at komme godt videre. De rådgiver dig om dine muligheder og alt det, du kan gøre for at udvikle dig, blive dygtigere og få styr på dine mål og ambitioner.