De to glade elever blev tirsdag overrasket med nyheden om, at de kan kalde sig årets tandklinikassistentelever i Sydjylland 2019. Prisen uddeles af HK Sydjylland i samarbejde med de lokale erhvervsskoler.

- Det er virkelig overraskende og en kæmpe ros at få. Det er helt sikkert noget, der skal skrives på CV’et, siger Pernille Nissum.

Prisen som årets tandklinikelev er én blandt flere priser, som HK Sydjylland uddeler årligt for at sætte fokus på nogle af de vigtige erhvervsuddannelser, som ellers ikke nyder den store offentlige opmærksomhed.

- Jeg møder mange, der ikke aner, at der er andre ansatte på en tandklinik end tandlæger. Men det er der, og vi har et meget alsidigt job. Ikke to dage er ens, siger Katrine Futtrup.

På de unges elevplads, Tandlægerne i Centrum, glæder man sig meget over, at hæderen er tilfaldet netop dem.

- Det er meget velfortjent. De er så seje og suger alt til sig, siger klinikejer Ane Boe-Hansen.

UDVIKL DINE KOMPETENCER

De fleste job udvikler og ændrer sig. Derfor er det også vigtigt, at du følger med og tager de næste skridt i arbejdslivet. Det hjælper vi dig med, og det er noget af det, vi har allermest fokus på. Vi er eksperter i de mange muligheder, ved hvad der skal til, hvor det foregår – og hvordan du kan finansiere det, hvis det koster penge.