HK lancerer en ny og forbedret lønforsikring. I den anledning er der nu mulighed for at blive omfattet af den attraktive forsikring fra dag ét – og ikke som normalt vente et år, før man kan få udbetalt fra forsikringen. Hvis nye medlemmer melder sig ind i HK Kommunal, HK Stat eller HK Privat og HK’s a-kasse inden 1. september, så bliver man omfattet af forsikringen med det samme og kan få udbetalt penge fra forsikringen, hvis man bliver ledig. Eneste krav er, at man er dagpengeberettiget.

HK’s lønforsikring følger automatisk med for kun 41 kroner om måneden, når man er medlem af HK Kommunal og HK’s a-kasse. For medlemmer af HK Stat koster lønforsikringen 50 kroner og for medlemmer af HK Privat koster den 79 kroner. Forskellen i prisen skyldes, at der er forskel på risikoen for at blive ledig i de tre sektorer.

Lønforsikringen betyder, at man får suppleret dagpengene, så man får op til 80 procent af sin løn, hvis man bliver ledig.

Print materialet til dine kolleger

- Så har du en ven eller en kollega, som kunne være interesseret, så gør dem meget gerne opmærksom på det gode tilbud. Vi ved, at forsikringen betyder stor tryghed for mange, siger HK Kommunals formand Bodil Otto.

HK har lavet en plakat om lønforsikringen, som du kan printe ud til dem, som du tænker kunne få glæde af tilbuddet. Hent plakaten her (pdf).

Her kan du beregne
, hvor meget du er berettiget til at få fra lønforsikringen, hvis du bliver ledig.

Artiklen er opdateret 12. juni 2019