Menneskebiblioteket fik på bibliotekskonferencen i 2017 overrakt Jytteprisen.

Ved bibliotekskonferencen i 2017 fik Menneskebiblioteket overrakt HK Kommunals kulturpris - Jytte-prisen - for dets nyskabende og anderledes måde at præsentere og formidle menneskelige historier på – nemlig ved at udlåne mennesker.

Men hvem skal have æren for 2019?

HK Kommunal modtager nu forslag og indstillinger til en eller flere personer, grupper eller organisationer, der har gjort sig særligt bemærket på det kulturelle område, som har et skævt syn på verden, og som med hjerte og sjæl kæmper for sin sag.

Skriv motivation og vind

Hvis du har et forslag til, hvem der kunne modtage prisen i 2019, så skal du sende dit bud til fagkonsulent guler.celik@hk.dk senest fredag d. 16. august.

Skriv en kort motivation om hvorfor du mener, at netop din kandidat fortjener at modtage Jytteprisen, så deltager du samtidig i lodtrækning om en æske dejlig chokolade.

Prisen bliver uddelt i forbindelse med HK Kommunals Biblioteks-, Kultur- & Eventkonference den 25.-26. november 2019 på Hotel Nyborg Strand.

Prisen, som består af et keramisk fad samt 10.000 kr., er opkaldt efter Jytte Hansen, der i en årrække arbejdede på Frederikshavn Bibliotek og var primus motor i det biblioteksfaglige arbejde i HK Kommunal.

De har modtaget Jytte-prisen

Menneskebiblioteket, Peter Mygind, Frans Rasmussen, Outlandish, Leif Lørring, Truckerbiblioteket, Gerda Krogh Pedersen og Hanne Søborg,  Danmarks Blindebibliotek, Mikael Wiehe, Bertil Nordahl, Naser Khader, Den 7. Himmel (børne-kulturprojekt), Leif. P. Jørgensen, Peter Larsen (skuespiller), Nikolaj Cederholm, Anker Jørgensen, Erik Clausen, DRs B&U-afdeling, Pia Raug, Carl Scharnberg, Lone de Neergaard, Marianne Larsen, Tine Bryld, Jytte Abildstrøm.